08-Oct-2017, 01:24 PM
(08-Oct-2017, 11:19 AM)PietV* schreef: Op die roeimachine strek ik mijn benen verder dan op de fiets, maar niet volledig gestrekt. Het lijkt op een volledige strekking, maar die laatste graden voor volledig strekking zetten geen zoden meer aan de dijk. Eerder ongemakken.
Piet.
Op filmpjes van roeifietsers en/of roeifietswedstrijden zie je dat de echte roeifietsers gebruik maken van de volledige/maximale strekking om optimaal gebruik te maken van de aandrijvingsslag.
Op een Roeifiets zetten die laatste graden dus wel degelijk zoden aan de dijk en zorgen beslist niet voor ongemakken.
Ik roei nu namelijk al 6 jaar en heb nu 20.000km geroeid. Die maximale strekking heeft bij mij nog nooit voor enig ongemak gezorgd. Ook van andere roeifietsers (en ik ken er een stuk of 100) heb ik daar nog nooit klachten over gehoord. Wel over spieren en pezen in de onderarmen, maar niet door het overstrekken van de benen.
Piet, bij Derk kun je bijvoorbeeld ook een maand een Roeifiets huren. Dan kun je zelf ervaren hoe het is en kun je daarna op basis van die ervaring uitspraken doen over het roeifietsen.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler