27-May-2022, 10:34 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-May-2022, 10:38 AM door 365cycle.)
(26-May-2022, 11:49 PM)Martin van Mourik schreef: Stel je eens voor hoe het zou zijn als dit soort ontwikkelingen doorgezet hadden, met alle moderne computergestuurde brandstofmotortechniek erbij.
De snelweg op en >120 km/h met 2 personen, 150cc en 10 kilowatt
(26-May-2022, 11:49 PM)Martin van Mourik schreef: 250 watt is al aardig wat. Volgens m5ligfietsen.nl kun je met het snelste aangeboden model bijna 50 kilometer per uur rijden met dat vermogen, en haalt een wielrenner er 35 kilometer per uur mee.Da's wel onder de gunstigste omstandigheden. Ik heb beeldmateriaal van waar ik bij constante snelheid 270 watt trap voor 36~37 km/h in de Milan. Die is veel efficiënter, maar met tegenwind en winterweer heb je nog wel wat extra power nodig :-)
(26-May-2022, 11:49 PM)Martin van Mourik schreef: Ik zie allemaal jongeren op elektrische fietsen of op van die scooters, die voorheen gewoon 100% zelf hadden moeten trappen om van A naar B te komen.Dat ligt aan hoe de elektrische fiets in de markt gezet wordt. Het is veel makkelijker om iemand van een gewone fiets op een elektrische fiets te krijgen, dan om een automobilist erop te krijgen. De E-bike boys kiezen voorgekookte eieren voor hun geld. Vermoedelijk heten ze ook Peter
Anderzijds zijn er misschien wel veel die vroeger een brommer gehad zouden hebben, en nu op een elektrische fiets rijden.
Deze is trouwens ook wel interessant: De ligmotor van Allert Jacobs.