13-Jun-2022, 04:09 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-Jun-2022, 04:12 PM door 365cycle.)
(10-Jun-2022, 09:38 AM)ThijsR schreef: Gisteren was ik blij, want op de terugweg reed ik achter een dame met een "Weer 1 auto minder" sticker/bordje op haar fiets. De dame bleek enorm enthousiast over de velomobiel en we hebben een gezellig praatje staan maken.Nice! Als je d'r nog spreekt, en ze wil in de buurt een keer een VM proberen, gooi maar in de groep. Passen we d'r ergens in. Altijd leuk om nieuwe mensen te introduceren in de leukste fietsen die er zijn.
Ik heb haar een paar foto's van de OBT laten zien, dat vond ze helemaal geweldig en wat informatie gegeven zodat ze zelf eens een velomobiel kan uitproberen.
Mevrouw heeft een paar jaar geleden de auto weggedaan en rijdt een 6000 km per jaar zonder elektrische ondersteuning. Respect!
Hier vanochtend lekker gereden. M'n route naar een nieuwe klant is echt heerlijk, ik kan met gemiddelde inspanning gewoon dik 40 gemiddeld rijden (en dat maakt het qua reistijd ook top). Eén lang segment van 23 km heb ik vanochtend zelfs afgelegd met 44.2 km/h gemiddeld. Enige nadeel is dat ik op het fietspad daar niet verantwoord harder kan rijden; 47-48 km/h is echt wel opletten geblazen, en dan moet ik al regelmatig flink afremmen om andere fietsers een beetje normaal in te halen. Als ik dat dus nog sneller zou willen doen, zou ik ook over de stukken waar ik niet makkelijk kan wisselen naar de rijbaan moeten uitwijken en dan móet ik ook gewoon echt 60 km/h kruisen (kan ik op een goeie dag wel, maar zeker niet vaker dan ééns in de week). Er wordt niet echt te hard gereden, maar er is wel redelijk wat verkeer, en ik wil geen frustratie veroorzaken.
Dat gezegd hebbende: Op het stuk waar ik niet kon wisselen verscheen vanochtend een vrachtauto achter me, en reed ik 55 in de 60-zone, daarna wordt het 50 dus kan ik zelfs "gas" loslaten. Zo'n groot ding voelt al snel intimiderend, maar toen ik 'm voorbij liet (bij het stoplicht) kreeg ik zelfs een lach en een duimpje