15-Jun-2022, 02:59 PM
(15-Jun-2022, 09:34 AM)365cycle schreef:(15-Jun-2022, 07:18 AM)de Boer schreef: Dat klopt helemaal. Ik heb inderdaad de tussenas en kan dus 8 x 3 schakelen achter.Ah je hebt ook nog de dualdrive naaf? Als ik me niet vergis kan je de meeste typen het best in de middelste stand houden, en dan schakelen op de derailleur. De middelste stand is dan 1:1; In beide andere standen heb je wat extra weerstand in de aandrijving en verlies je dus wat vermogen.
De trapfrequentie is inderdaad anders geworden, maar dat is even wennen. Daarbij ben ik meer van het niet zeuren, maar trappen principe.
edit: Gechecked, klopt. Zowel de SRAM DualDrive 3x8 en 3x9 als de Sachs 3x7 heeft 0.73 - 1.0 - 1.36 als ratio in de versnellingsnaaf.
Het is dan zeer waarschijnlijk dat 1:1 ook de meest efficiënte versnelling is.
Dat is helemaal correct 365cycle.!
Ik heb hem idd op stand 2 staan, dat gaat het beste.
Ik vroeg me wel af of ik met kortere cranks nog iets zou winnen, maar dat betwijfel ik.
Het gaat zo prima.!
Groeten Henk