15-Jun-2022, 04:14 PM
(10-Jun-2022, 09:06 PM)GerDilven schreef: 3 maanden op F- lites gereden en maar 1x lek gereden. Deze zaten nog (Als nieuw) op de nauwelijks gereden fiets, dus vanaf maart weer erop gelegd.
Deze week 5x lek gereden op alleen de F-lites, telkens.
Nu deze oude F lites eraf en ga ze alleen nog maar als thuiskomertjes gebruiken.
Maar hopen dat de nieuwere Go-cycle banden van een betere kwaliteit zijn.
Als dat net zo'n drama wordt dan gaan er toch heel snel de schwalbe marathon er weer op, hiermee heb ik 2 maanden zonder lek te rijden mee gefietst in de wintermaanden.
Mijn achterband (schwalbe marathon) heeft in 5 maanden nog nooit lek gereden.
Da's toch ook wel lekker, met 300km in de week.
Maar het comfort van deze licht lopende F lite/go cycle band zou ik dan wel heel erg gaan missen.
Het verschil in snelheid was 5km/u, op deze lichtlopende banden en erg merkbaar bij telkens accelereren.
Ik rijd met de gocycles vooral lek als het nat weer is en er schelpenpaadjes in de route zitten. De eerste 3000-4000km gaat ok. Daarna wordt het minder. Ik vermijd nu schelpenpaden bij nat weer.
Ik moet nog eens aan een paar foss binnenbanden komen in de goede maat. Hiermee schijn je de gocycles tot op de draad af te kunnen rijden zonder lek. Ze lopen daardoor wel minder licht, maar het leek me nog wel aantrekkelijk voor in de winter, want het is dan nog altijd beter dan de Schwalbe Marathon Greenguard wat rolweerstand betreft.
Ik heb ook wel eens gedacht aan een extra set wielen, zodat ik snel kan wisselen op basis van weer. Met mijn Strada kan ik in een paar minuten wielen wisselen.