15-Jun-2022, 07:14 PM
(15-Jun-2022, 04:14 PM)Arjen Hoogcarspel schreef: Ik moet nog eens aan een paar foss binnenbanden komen in de goede maat. Hiermee schijn je de gocycles tot op de draad af te kunnen rijden zonder lek. Ze lopen daardoor wel minder licht, maar het leek me nog wel aantrekkelijk voor in de winter, want het is dan nog altijd beter dan de Schwalbe Marathon Greenguard wat rolweerstand betreft.Ik heb minder goede ervaringen met de Foss biba's. Binnen 1500 km had ik er vijf of zes lek. Ik had geen stickertjes meebesteld dus heb ze alleen vervangen. Het was allemaal dezelfde batch, dus dat zou de oorzaak kunnen zijn, maar je zou dus ook een slechte batch kunnen hebben.
Overigens zijn ze wel degelijk snel, voor mijn gevoel zelfs sneller dan de SV7C (de dunne biba voor brede sloffen). Technisch gezien zou ik met mijn bandenmaat ook nog SV6A mogen rijden en die zijn dan misschien wel lichter, maar dan rek ik ze wel maximaal op. Vond ik teveel risico. Het enige dat dan nog rapper is, is tubeless of latex biba's; voor in de winter is tubeless niet helemaal ideaal en latex is helemaal irritant want ik wil gewoon 4 weken kunnen zonder de bandenpomp.