28-Jun-2022, 06:01 PM
(27-Jun-2022, 09:30 PM)Lopopodium schreef: Ik ga de nieuwe veerboot morgen eens proberen tijdens een fietstocht. Maar is mis de oude na zoveel jaren met plezier bevaren nu toch al...
Bevindingen:
Best een leuk bootje. Het kost 6,80 (voorheen 4,30), waarmee het wel de duurste veerboot is die ik ken. Maar je hebt er zo'n veertig minuten vaarplezier mee. Wel is het hele stuk langs de Antarcticaweg een enorm eind. Waarom de veerboot pas om de bocht bij Futureland aanmeert, is mij nog onduidelijk. De boot gaat de helft van de snelheid van de Fast Ferry, maar met ongeveer 15 km/uur toch nog best een snel bootje relatief gezien.
Ben benieuwd of in de toekomst de Fast Ferry nog terugkomt, want de verschillende uitstapmogelijkheden vond ik toch wel fijn. De Fast Ferry-boot lag nog aangemeerd bij Hoek van Holland, en ook de aanmeersteigers zullen er vast nog wel zijn. Die bij de Antarcticaweg - waar de veerboot normaal zou stoppen - lag er in ieder geval nog prima bij. Maar we vaarden er nu gewoon langsheen...