Banden, banden en nog eens banden
|
Berichten: 5.907
Topics: 112
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 11928
9240 x bedankt in 4526 berichten
05-Jul-2022, 08:39 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-Jul-2022, 08:39 PM door 365cycle.)
(05-Jul-2022, 06:03 PM)Bas_ligfiets schreef: Volgens de grafiekjes zou ik toch dik boven de 40 moeten rijden met dit vermogen…. - bij constante snelheid. Als je optrekt is je vermogen een veelvoud daarvan, 400 zit je echt zo aan. Als ik echt hard optrek schiet ik zo over de 1000 heen, met de aanhanger erachter ben ik ongetwijfeld een paar keer door de 1500 watt gegaan om snel op tempo te komen. Natuurlijk zijn dat korte stukjes, maar zelfs als je langzaam versnelt is je vermogen fors hoger dan bij echt constante snelheid.
- op de beste banden die je kan vinden
- met een optimaal afgestelde fiets
- onder de meest ideale omstandigheden
Ik ken maar een paar mensen die hun velomobielen zo hebben ingericht dat ze de vermogens en snelheden uit de "fabrieksopgave" halen. Dan krijg je dit soort (woon-werk, is maar net over de 6 km) ritjes:
Je ziet het goed, 65 km/h gemiddeld bij 220 watt. Het kan dus zeker wel. Maar we hebben het hier over een Milan SL Mk4 die; - verlaagd is voor minder luchtweerstand, en kaarsrecht gezet zodat er geen overdruk of onderdruk ontstaat aan de onderkant;
- met aerodynamische verbeteringen (o.a. koplamp dicht);
- met een speciale racekap (aerodynamisch beter dan de battle mountain kap) inclusief NACAduct;
- op Schwalbe Pro One TT Record Edition banden voor (in 28-406 al 67,40/stuk; maak één noodstop en je kan ze weggooien);
- een grotere velg achter met de Conti GP5000 TL (voor en achter uiteraard tubeless);
- een gewaxte, geoptimaliseerde kaarsrechte kettinglijn met grotere, efficiëntere kettingwielen en maar één (80T) kettingblad;
- aangepaste vering (hybride harde veren/elastomeer)
Ik vergeet vast nog wel wat dingetjes. De vraag is of je dit er allemaal voor over hebt om een keer een stukje echt hard te kunnen; over onze drempels rijden behoort niet meer tot de mogelijkheden en met banden die zo snel slijten én zo duur zijn wordt naar je werk fietsen toch nog duur.
Ik in ieder geval niet, dan rijd ik wel wat minder hard
|
Berichten in dit topic |
RE: Banden, banden en nog eens banden - door 365cycle - 05-Jul-2022, 08:39 PM
|
Gebruikers die dit topic lezen: 8 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
Fietshelm (dag van de)
|
Zou er zelfs ooit ...365cycle — 02:57 AM |
Bülk Distance
|
Ik heb Snoek test ...365cycle — 02:15 AM |
Ben van Northland Velo gaat verhuizen
|
Tja, het is natuurli...Frutsel — 01:01 AM |
Bülk Distance
|
Wat zijn de uiteinde...Gideonaut — 12:16 AM |
Bülk Distance
|
Kap zou dezelfde...twilwel — 11:58 PM |
Fietshelm (dag van de)
|
Ik wil best zeggen d...Lopopodium — 11:42 PM |
Bülk Distance
|
Kap zou dezelfde zij...Hoekie — 11:39 PM |
Fietshelm (dag van de)
|
Ik hoef geen gelijk ...Tom Fekkes — 11:25 PM |
Bülk Distance
|
maar de kap loopt ...twilwel — 10:25 PM |
Bülk Distance
|
maar dat geldt eigen...blokdoorn — 09:25 PM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Vandaag dus blij ...ZoefZoef — 08:35 PM |
Fietshelm (dag van de)
|
Na het samenvoegen v...Bob Hagendijk — 08:34 PM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Vandaag dus blij...Wim -de roetsende — 08:27 PM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Ik heb best veel sch...Willeke_IGKT — 08:22 PM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Ah, dat is wel nice...ZoefZoef — 08:07 PM |
Bülk Distance
|
Dan is het bij de Mu...Tijanus — 08:02 PM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Er was inderdaad ook...TimSch — 07:58 PM |
|