05-Jul-2022, 08:39 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-Jul-2022, 08:39 PM door 365cycle.)
(05-Jul-2022, 06:03 PM)Bas_ligfiets schreef: Volgens de grafiekjes zou ik toch dik boven de 40 moeten rijden met dit vermogen….
- bij constante snelheid. Als je optrekt is je vermogen een veelvoud daarvan, 400 zit je echt zo aan. Als ik echt hard optrek schiet ik zo over de 1000 heen, met de aanhanger erachter ben ik ongetwijfeld een paar keer door de 1500 watt gegaan om snel op tempo te komen. Natuurlijk zijn dat korte stukjes, maar zelfs als je langzaam versnelt is je vermogen fors hoger dan bij echt constante snelheid.
- op de beste banden die je kan vinden
- met een optimaal afgestelde fiets
- onder de meest ideale omstandigheden
Je ziet het goed, 65 km/h gemiddeld bij 220 watt. Het kan dus zeker wel. Maar we hebben het hier over een Milan SL Mk4 die;
- verlaagd is voor minder luchtweerstand, en kaarsrecht gezet zodat er geen overdruk of onderdruk ontstaat aan de onderkant;
- met aerodynamische verbeteringen (o.a. koplamp dicht);
- met een speciale racekap (aerodynamisch beter dan de battle mountain kap) inclusief NACAduct;
- op Schwalbe Pro One TT Record Edition banden voor (in 28-406 al 67,40/stuk; maak één noodstop en je kan ze weggooien);
- een grotere velg achter met de Conti GP5000 TL (voor en achter uiteraard tubeless);
- een gewaxte, geoptimaliseerde kaarsrechte kettinglijn met grotere, efficiëntere kettingwielen en maar één (80T) kettingblad;
- aangepaste vering (hybride harde veren/elastomeer)
Ik in ieder geval niet, dan rijd ik wel wat minder hard