07-Jul-2022, 09:56 PM
Vandaag blij omdat m'n DF een kleine 100 km woon-werk zonder ook maar één issue volbracht heeft.
Het is wel écht een DF, had m'n handen er vol aan met die wind. En ik zei het vanochtend al; de stroomlijn is wat minder, maar die aandrijflijn...
Vanochtend pakte ik (zonder er speciaal moeite voor te doen) een PR op een kort klimmetje. Vanmiddag op de terugweg dus weer, en daarna ook op een stuk waar ik vanaf een kruispunt met haaientanden een haakse bocht moet nemen de weg op. Het Strava-segment begint echt bij dat kruispunt (heb het eerder nooit heel goed bekeken, maar zag nu dus waarom ik nu sneller ben). Gaat het écht hard, dan delft de DF toch echt het onderspit. Vanmiddag samen met de meneer met de Martini-DF terug naar huis gereden dus ik kon mezelf niet schaamteloos leeg rijden (maar begrijp me niet verkeerd, Dennis trapt zéker wel lekker door! Er stond behoorlijk vaak 50 km/h op de teller ), maar ik denk dat van dorp tot dorp 60 km/h kruisen (zoals ik met de Milan weleens doe) niet gelukt was. Vanaf 45 km/h begin je toch echt wat weerstand tegen versnellen te voelen, terwijl het bij de Milan soms net is alsof 55 km/h constant niet echt meer kracht kost dan 45, behalve dan de kracht om te versnellen naar dat tempo.
Op het laatste stukje (solo) heb ik toch nog even gekeken hoeveel ik eruit kon trappen (even de file inhalen ), maar 70+ kreeg ik er vandaag niet uit.
Anyway... blij met m'n rappe ragbak!
Het is wel écht een DF, had m'n handen er vol aan met die wind. En ik zei het vanochtend al; de stroomlijn is wat minder, maar die aandrijflijn...
Vanochtend pakte ik (zonder er speciaal moeite voor te doen) een PR op een kort klimmetje. Vanmiddag op de terugweg dus weer, en daarna ook op een stuk waar ik vanaf een kruispunt met haaientanden een haakse bocht moet nemen de weg op. Het Strava-segment begint echt bij dat kruispunt (heb het eerder nooit heel goed bekeken, maar zag nu dus waarom ik nu sneller ben). Gaat het écht hard, dan delft de DF toch echt het onderspit. Vanmiddag samen met de meneer met de Martini-DF terug naar huis gereden dus ik kon mezelf niet schaamteloos leeg rijden (maar begrijp me niet verkeerd, Dennis trapt zéker wel lekker door! Er stond behoorlijk vaak 50 km/h op de teller ), maar ik denk dat van dorp tot dorp 60 km/h kruisen (zoals ik met de Milan weleens doe) niet gelukt was. Vanaf 45 km/h begin je toch echt wat weerstand tegen versnellen te voelen, terwijl het bij de Milan soms net is alsof 55 km/h constant niet echt meer kracht kost dan 45, behalve dan de kracht om te versnellen naar dat tempo.
Op het laatste stukje (solo) heb ik toch nog even gekeken hoeveel ik eruit kon trappen (even de file inhalen ), maar 70+ kreeg ik er vandaag niet uit.
Anyway... blij met m'n rappe ragbak!