19-Oct-2017, 10:28 PM
(19-Oct-2017, 10:07 PM)Johan. schreef: Zo zie ik het ook, al is dat bij mij dan wel weer vooral op 'papieren wijsheid' gebaseerd, want echt ervaring heb ik er niet mee.
Wim, ben jij eigenlijk direct met een 209 begonnen, of heb je nog een voorgeschiedenis qua roetsen?
Ik heb eerst een oude 222 gehad. Dit was een 2 x 20"/406 variant met een flink versleten boegspriet, maar dat had de verkoper mij keurig verteld.
Deze 222 heb ik een jaar gehad en ik heb er ruim 1000km mee geroeid. Mijn conditie was toen heel slecht (ziektegeschiedenis) en daardoor heb ik het roeien echt heel goed en langzaam opgebouwd.
Ik ben echt begonnen met rondjes van 4km, daarna 8 (2 rondjes) en daarna een groter rondje van 15km. Na 4/5 maanden roeide ik rondjes van 30km. Nog weer een half jaar later roeide ik rondjes van 60km.
Veel beginnende roeifietsers hebben last van blessures. Heb ik nooit last van gehad. Eigenlijk ben ik best blij dat ik het zo langzaam moest opbouwen.
Ik heb pas veel later wel een keer last gehad van een pees in de onderarm. Kwam volgens mij door een lange tocht met nieuwe handschoenen, waardoor ik het stuur iets anders vastpakte. Nooit met nieuwe spullen een lange tocht gaan rijden dus.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler