14-Aug-2022, 12:31 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-Aug-2022, 12:34 PM door Willeke_IGKT.)
(14-Aug-2022, 11:56 AM)Roepers schreef: De Podride uit Zweden is daar een voorbeeld van, al is hij wel elektrisch ondersteund en niet het super aerodynamisch.
Leuke 'fiets' maar totaal anders dan in de vraag op Stack Exchange.
Deze video is over een kleine brommobiel achtige die gefiets kan/moet worden met ondersteuning tot 25 km/u.
De vraag is over fairings en dergelijke die het fietsen sneller maken (dus niet e-bikes en niet compleet op eigen wielen.)
(14-Aug-2022, 12:16 PM)Jeroen S schreef: Bram Moens heeft ooit de Aero pens uit gevonden, zeg maar een soort smalle Bierbuik die onder de kleding werd gestopt. Dat hielp iets, maar niet zoveel dat het echt doorzette.
Er is wel degelijk voordeel te halen met kleding, het is niet voor niks dat de UCI een maximale soklengte voorschrijft. Ik heb al es ergens een testresultaat van 15 watt besparing, volgens mij bij 40 km/h, voor de maximaal lange sokken gezien.
Kortgezegd, met kleding haal je maar een fractie van de voordelen die je met een volledige stroomlijn kunt halen.
De vraag is niet gericht op wat de wedstrijd regels toestaan, maar wat in praktijk kan helpen.
Dus die bierbuik zou kunnen helpen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)