23-Aug-2022, 11:03 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23-Aug-2022, 11:05 AM door Bacchus.)
(22-Aug-2022, 11:50 PM)Lopopodium schreef: Als eerste een van de meest gevaarlijke fietsobstakels die ik tot nu toe tegengekomen ben in al mijn fietstochten: dit leuke slaghekwerk iets ten zuiden van Dordrecht (https://www.google.com/maps/@51.765906,4...384!8i8192). In totaal hangt er meer slagboom boven het pad dan er ruimte is om er tussendoor te fietsen. Dat is schrikken als je rechts van het paadje komt op gewone fietssnelheid! Iets verderop had men gedacht een tweede exemplaar te moeten plaatsen. Ik ben benieuwd hoeveel nare ongelukken dat al opgebracht moet hebben.
Welkom in Brabant! Deze fietser-killers zijn vrij algemeen hier, en soms ook stemmig mosgroen in plaats van rood-wit geschilderd. Daarnaast zijn we ook goed in betonblokken en paaltjes (niet zelden net zo mooi mosgroen) in fietspaden direct na een bocht te leggen.
Citaat:Verder een bevestiging dat fietspaden in Brabant op een hoop plekken echt vreselijk slecht zijn.
Het kan verkeren. Er zijn inderdaad heel veel trajecten waar bar slechte fietspaden liggen of waar je het met schots en scheve klinkerwegen of zelfs kasseien moet doen. We hebben ook wel een handje van drempels in fietspaden aan te leggen, wtf. Van de andere kant is er af en toe ook een lichtpuntje van een behoorlijk aangelegd* pad.
(*) Die dan wel weer met fietser-killers, je kan niet alles hebben, blijkbaar.
(23-Aug-2022, 08:37 AM)Roepers schreef: Hier een kaart met watertappunten.
Ze zijn ook geïntegreerd in Openstreetmap en daarmee Openfietsmap.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course