02-Sep-2022, 08:57 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-Sep-2022, 08:59 AM door 365cycle.)
(02-Sep-2022, 07:56 AM)Bacchus schreef: Klinkt als een serieuze fout in de afstelling, daar hoort enige ontruimingstijd tussen te zitten. En ik verwacht niet dat jij bij een verkeerslicht langzamer oversteekt dan een beetje rustige automobilist.Heb de gemeente in kwestie wel gemaild, maar gooide het in twee groepen en volgens twee personen (beide motorrijders) is dit de afgelopen jaren steeds vaker de norm.
Eén merkte op dat hij ook bij groen heel erg uitkijkt of er niet nog nét iemand met volle vaart de kruising over knalt.
Overigens ff Strava gechecked: M'n snelheid over de kruising heen was gemiddeld 34,6 km/h. Ik reed op het fietspad; je moet dan ook het kruisende fietspad oversteken en daar wordt in beide richtingen gefietst (mag volgens mij niet, maar het is in die situatie niet onlogisch om het toch te doen en het is breed zat). Er zou dus iemand van rechts voor me kunnen rijden en die zou zich wezenloos schrikken als ik met 45 km/h aan kom knallen. Met 35 misschien ook nog wel, maar dan sta ik in ieder geval ruim op tijd stil

Wel grappig: M'n rit gisteren voelde als "gemiddeld", maar ik rijd nog steeds iedere keer een klein beetje harder met hetzelfde gevoel van inspanning. Beetje bij beetje ben ik dus nog steeds sterker aan het worden. En daar ben ik - gezien m'n ambitie om een keer een race te rijden - ook blij om!