09-Sep-2022, 07:44 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-Sep-2022, 07:53 PM door Bob Hagendijk.)
veiligheid soms wel serieus wordt genomen. Op mijn woon-werk route zijn ze aan het bouwen. Hierdoor ontstaat een heel onoverzichtelijke situatie omdat de straat van rechts (rechts heeft voorrang) pas erg laat te overzien is (als je een auto ziet ben je eigenlijk al te laat, zeker boven de 15 km/u). Dit komt door een bouwkeet die precies op de hoek van het bouwperceel staat. Ik fietste er al een tijd langs, handen aan de remmen en op de linkerhelft van het fietspad (2 richtingen). Toen er laatst een Trots op veiligheid spandoek aan het hek hing heb ik uit interesse een mailtje gestuurd of dit soort situaties buiten de bouwplaats ook worden meegenomen.
Ik had direct de volgende ochtend een mail terug of ik langs wilde komen om samen de situatie te bekijken. De dag daarna langs gegaan, het is een doodlopende straat en toen ik er parkeerde zag ik dat er wel een stop bord stond met een geel bord: LET OP FIETSPAD. Dus toch beter aangegeven dan ik dacht. Eenmaal daar gemeld werd ik ontvangen door de projectleider, de uitvoerder en de veiligheidspersoon. Zij legden uit dat er voor het bouwen over nagedacht was, vrachtauto's draaien die straat wel in, waarbij het fietspad goed te zien is, maar gaan elders van de bouwplaats af (waar het zicht ook beter is). Omdat ze het probleem wel hadden onderkent voor personenauto's hadden ze ook de STOP borden geplaatst, maar officieel is het nog steeds een straat van rechts. Naar aanleiding van mijn mail vonden ze inderdaad dat dit toch nog onveilig is. Dus ze hebben direct het spandoek weggehaald (helpt een beetje) en een bolspiegel besteld zodat je eerder kan zien of er een auto staat/aankomt. Ze gaan met de gemeente praten om te kijken of ze met gele haaietanden een tijdelijke officiële voorrangssituatie kunnen creëren (voorrang voor fietsers). Daarnaast gaan ze nog met de opdrachtgever praten, want het wordt een politiebureau waarbij dus regelmatig auto's met haast weg moeten waarbij de sirene pas aangaat als ze een stukje op weg zijn om overlast voor omliggende gebouwen te beperken. Nu staat op de hoek een (afgeschuind) hek met beplanting gepland, wat misschien anders moet worden.
De bouwkeet konden ze niet verplaatsen omdat dit tijdens de bouw in de weg komt te staan. Dat snap ik ook... Ze hebben er in ieder geval van tevoren over nagedacht, al was het niet genoeg, en ze doen er een hoop aan om het beter te maken. De verkeerssituatie is deze
Ik had direct de volgende ochtend een mail terug of ik langs wilde komen om samen de situatie te bekijken. De dag daarna langs gegaan, het is een doodlopende straat en toen ik er parkeerde zag ik dat er wel een stop bord stond met een geel bord: LET OP FIETSPAD. Dus toch beter aangegeven dan ik dacht. Eenmaal daar gemeld werd ik ontvangen door de projectleider, de uitvoerder en de veiligheidspersoon. Zij legden uit dat er voor het bouwen over nagedacht was, vrachtauto's draaien die straat wel in, waarbij het fietspad goed te zien is, maar gaan elders van de bouwplaats af (waar het zicht ook beter is). Omdat ze het probleem wel hadden onderkent voor personenauto's hadden ze ook de STOP borden geplaatst, maar officieel is het nog steeds een straat van rechts. Naar aanleiding van mijn mail vonden ze inderdaad dat dit toch nog onveilig is. Dus ze hebben direct het spandoek weggehaald (helpt een beetje) en een bolspiegel besteld zodat je eerder kan zien of er een auto staat/aankomt. Ze gaan met de gemeente praten om te kijken of ze met gele haaietanden een tijdelijke officiële voorrangssituatie kunnen creëren (voorrang voor fietsers). Daarnaast gaan ze nog met de opdrachtgever praten, want het wordt een politiebureau waarbij dus regelmatig auto's met haast weg moeten waarbij de sirene pas aangaat als ze een stukje op weg zijn om overlast voor omliggende gebouwen te beperken. Nu staat op de hoek een (afgeschuind) hek met beplanting gepland, wat misschien anders moet worden.
De bouwkeet konden ze niet verplaatsen omdat dit tijdens de bouw in de weg komt te staan. Dat snap ik ook... Ze hebben er in ieder geval van tevoren over nagedacht, al was het niet genoeg, en ze doen er een hoop aan om het beter te maken. De verkeerssituatie is deze