26-Sep-2022, 05:04 PM
(21-Sep-2022, 04:35 PM)365cycle schreef:(21-Sep-2022, 02:18 PM)emgaron schreef: Dat is niet hetzelfde als "bestaat niet". En als ik er met de auto 30 zou rijden vanwege dat bord ga ik het met de VM ook doen - alles andere zou behoorlijk hypokriet zijn.
Een rechter zal een normale boete altijd laten schieten. Je valt dan dus terug op artikel 5 WVW en da's niet grappig.
Hoe precies bedoel je dit in dit geval? De velonaut "breekt" art. 5 omdat hij harder rijdt dan de omstandigheden toelaten of omdat hij "het verkeer" achter zich hindert vanwege het niet harder rijden dan toegestaan? Mijn insteek op dit moment is eerder: als ik het recht wil hebben om autorijders op te hard rijden aan te spreken moet ik het zelf ook niet doen, vandaar. De hele discussie over "maar daar kun je heus wel veilig harder rijden" vind ik altijd al onzin omdat iedereen de passende reden wel erbij verzint waarom hij nu en hier wél harder mag...
Maar ik snap je insteek vanuit het niet opgejaagd willen worden - ik heb hier in de omgeving ook een lange rechte weg, doorgaans 30km/h en te smal om veilig in te halen. Ik ben daar al meerdere keren met +/-33 gereden, min of meer in het midden, het getoeter achter mij negerend - maar leuk is anders, en gelukkig heb ik (betere) alternatieven, dus rij ik daar nauwelijks nog. Die luxe heeft niet iedereen...
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75