30-Sep-2022, 09:11 AM
(29-Sep-2022, 11:12 PM)Frutsel schreef: Je gemiddelde snelheid duikelt snel omlaag als je door een stad/dorp heen rijdt. Ik moet op mijn route behoorlijk mijn best doen om boven de 32km/h gemiddeld te komen. De stukken waar ik 40km/h en sneller rijd wegen niet op tegen de paar dorpskernen waar ik doorheen kom.
Jouw resultaat voor een eerste lange rit is dus helemaal niet verkeerd
Het voordeel van het hoge Noorden: lage bevolkingsdichtheid dus niet veel dorpen. Ik passeer er stuk of 6 denk ik, waarvan 3 met klinkertjes, drempels en passage Kerkstraat etc. Plus de aankomst in Assen waar ik van het Noorden aankom en in Zuidwesten moet zijn Tussendoor lange, rechte, brede fietspaden. Ow, en gisteren ook nog wel paar onnodige flintstonemomentjes omdat ik niet bekend was daar.
(30-Sep-2022, 12:26 AM)365cycle schreef: Dat is een lekker begin! Heb je al wel ontdekt dat ie met een beetje moeite ook omver kan? Is als je van een normale trike komt wel de moeite om even te voelen waar het omslagpunt zit (zonder 'm daadwerkelijk om te laten gaan dan dus ).
Ik heb wel paar bochtjes vlot genomen maar nog niet het gevoel gehad dat ik wielen los had. Ik kom trouwens van een 2 wieler, geen trike. Ik ga wel eens kijken hoever ik kan gaan zonder schades
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt