21-Oct-2022, 09:33 PM
Ik heb vandaag een heerlijk stukje gefietst, de gravel highracer eens uitgelaten. Eerst even richting Kleef, net daarvoor afgesneden richting Bedburg Hau en de supermarkt daar om even een broodje te halen. Buiten maar even gewacht tot de stortbui overwas. Vervolgens binnendoor richting Asperen, daar het bos in gedoken. In dat stukje was ik nog niet geweest, mooi bos aan de rand van een stuwwal. Beneden het riviertje de Niers wat daar wat meer ruimte gekregen heeft. Een flink stuk door het bos, brede wegen heb je daar, ook wat smalle paadjes genomen. Vervolgens nog even pauze in een schuilhut aan de Dickmonchstall. De oude hut was nogal een groezelig ding met een erg ongelijke bodem van grint. Nu stond er een prachtige zes kantige hut, helemaal open maar wel een royaal dak. Op de dikke stalen tafel durfde ik mijn Trangia wel aan te steken, even een kopje warme koffie. Daarna aan de overkant van de verharde weg weer het bos in. Kilometers door het bos, prachtige herfst tinten. Langzaam kwam het eind van het bos in zicht, licht aan de horizon. Dus maar rechstaf, de weg was hier al een stukje minder mooi. Veel zwijnen die de boel los gewroet hadden. Op een gegeven moment lag er een dikke eik over het pad, zo een van een centimeter of 80 dik. Dat was even klimmen. Uiteindelijk kon ik het bos toch weer uit. Kennelijk was het pad al eens afgesloten met het gaas wat om dat stuk bos loopt, maar was iemand het daar niet mee eens. Van onder tot boven was het keurig open gemaakt. Ik ben er dus ook maar door gelopen met de fiets aan de hand.
Heerlijk om buiten te zijn. Zonder de velomobiel wel weer even nadenken. Regenjas mee, warme shawl, petje tegen de regen. Werd het uiteindelijk nog warm dus kon het vest weer in de tas gepropt worden.
Heerlijk om buiten te zijn. Zonder de velomobiel wel weer even nadenken. Regenjas mee, warme shawl, petje tegen de regen. Werd het uiteindelijk nog warm dus kon het vest weer in de tas gepropt worden.