22-Oct-2022, 11:01 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-Oct-2022, 11:10 PM door Bart Verbeek.)
ik eindelijk een nieuw achterlicht heb ontvangen dat waarschijnlijk gaat werken in de praktijk. Het achterlicht van één van mijn accu's had het begeven. Daarom had ik een nieuw verlichtingssetje besteld voor voor en achter. Voor lijkt goed te werken (nu dus ook dubbel uitgevoerd), maar het achterlicht was na drie avonden met korte ritjes al leeg. Het gemene is dat je dat niet kunt zien. Bij het aanzetten brandt het achterlicht gewoon fel. Maar na een minuut gaat het licht uit. Ik ben dus al twee keer thuis gekomen na een rit zonder achterlicht zonder dat ik dit in de gaten had. En dus had ik besloten nog maar een extra achterlicht te bestellen. Beter een dubbele uitvoering dan rijden zonder licht. Helaas zijn de achterlichtjes aan mode onderhevig. Ze moeten zo klein en licht mogelijk zijn. En dus zijn ze na korte tijd leeg. Ik zou ze het liefst uitgevoerd zien met een knol van een accu. Twee keer per jaar laden zou genoeg moeten zijn. Maar de meeste achterlichtjes zijn na drie uur rijden leeg, zo blijkt. Iets bestellen via internet is altijd een zware bevalling. Vooral via Bol.com. Je kunt de meest zinloze selectiecriteria opgeven, zoals materiaal, kleur (in het donker!) en geslacht (?). Maar opgeven hoelang een achterlicht minimaal moet kunnen branden zit er niet bij. Je moet dus alle webpagina's individueel openen. Vervolgens proberen de leveranciers je een loer te draaien. Brandduur 17 uur in de laagste stand in flashmode. Tsja, dan weet je dus nog niets! Ook moet je de reviews goed lezen, want een lampje dat niet waterdicht is, is ook niet handig in dit klimaat.
Enfin, ik heb nu na vier uur zoeken een lampje dat het waarschijnlijk wel een paar avonden vol gaat houden. Met een dubbel uitgevoerd achterlicht zal het toch wel moeten lukken.
Enfin, ik heb nu na vier uur zoeken een lampje dat het waarschijnlijk wel een paar avonden vol gaat houden. Met een dubbel uitgevoerd achterlicht zal het toch wel moeten lukken.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan