12-Nov-2022, 02:47 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-Nov-2022, 02:48 PM door 365cycle.)
(12-Nov-2022, 12:06 AM)Lopopodium schreef: Ben ik de enige die aan het eind van het fietsseizoen een soort vermoeidheid voelt en minder vooruit te branden is?
(12-Nov-2022, 12:53 PM)Hoekie schreef: Zodra het fris/kouder wordt (een fietsseizoen heb ik niet), is iedereen minder vooruit te branden. Meer luchtweerstand, banden die trager worden enzovoort.Klopt. En hier bericht vanuit de powermeter-hoek van het forum: Als het echt koud wordt (richting vriespunt) loopt je vermogen ook echt terug, de exacte oorzaak daarvan weet ik eigenlijk niet. Worden onze eigen rubbers ook minder soepel bij lage temperaturen?
Op dit moment heb ik er zelf in ieder geval nog geen last van. De fiets wel. Ik had het er deze week nog met Frutsel over: de Continental Contact Urban lijkt ook echt een kantelpunt te hebben waarop het rubber traag wordt. Zo rond de 10 graden volgens mij. Zo had ik deze week over een rappe woon-werkrit een keer gemiddeld 281W voor 42.7 km/h. Onder warmere omstandigheden zitten er dan wel een paar kilometer extra in. Bij de Milan GT kon ik de verhoogde rol- en luchtweerstand trouwens redelijk compenseren door op het juiste moment de racekap te monteren.
(12-Nov-2022, 12:53 PM)Hoekie schreef: NB Het viel me dit jaar weer op dat, iig hier in Zeeland, voor de massa sportieve fietsers, er zelfs alleen maar een zomerseizoen lijkt te zijn.Klopt. Bukfietsers fietsen bijna allemaal altijd met de wind mee (ze wachten denk ik tot de wind draait voor ze weer naar huis gaan), en alleen als het zonnetje schijnt, de temperatuur goed is en de rest van de weergoden ons ook goed gezind zijn.