16-Nov-2022, 10:05 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-Nov-2022, 10:38 PM door GertBr.)
….omdat ik mijn ketting, halverwege een tochtje van 40 km, niet meer rond kon krijgen. Voorin leek alles in orde, dus moest het kapje van de derailleur los. En daarvoor had ik (stom: de multi-tool uit de fiets gehaald) een inbussleutel nodig. Mijn vrouw gebeld met het verzoek het setje te brengen. Zij moest eerst naar huis en dan naar mij rijden met de auto. In totaal heb ik ruim een half uur gewacht. In de tussentijd zijn 2 auto’s en 3 fietsers gestopt om hulp aan te bieden. Zij hadden jammer genoeg niet het juiste gereedschap bij zich. De rest reed, vaak met afgewend hoofd, gewoon door. Zelfs een tadpole trike waarvan de berijder erg zijn best deed mij niet te zien. Dat ik panne had, was overduidelijk door het op de zijkant liggen van de fiets.
Uiteindelijk bleek een “klakske”, dat ik al even kwijt was, naar achteren te zijn gegleden en door de ketting afscherming heen in de derailleur te zijn gedraaid. Ik kom hem er tussen uit wurmen en mijn rit vervolgen, opgewarmd door de warme thee die mijn vrouw had meegenomen.
Uiteindelijk bleek een “klakske”, dat ik al even kwijt was, naar achteren te zijn gegleden en door de ketting afscherming heen in de derailleur te zijn gedraaid. Ik kom hem er tussen uit wurmen en mijn rit vervolgen, opgewarmd door de warme thee die mijn vrouw had meegenomen.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Quest 846 - Challenge Alize - Bülk 182 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)