17-Nov-2022, 05:21 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-Nov-2022, 05:27 PM door 365cycle.)
(17-Nov-2022, 04:01 PM)ZoefZoef schreef: Lang leve google *\●/* Dr is vast wel een oplossing te vinden over wat er kapot aan is en hoe dat te repareren. Dan doel ik meer specifiek op je espressoapparaat. Ik heb meerdere apparaten (tv', imac's ) bewust kapot gekocht om ze goedkoop te repareren en da voor een habbekrats dat ding te hebben. Google en youtube vertelden vaak wat er precies kapot was en vervangen moest wordenJa, ik ben ook redelijk actief in koffieland. Weet wat er stuk aan is, maar die onderdelen worden niet meer gemaakt. Overweeg nu een Flair 58X. Espresso maken volgens het KISS-principe
(17-Nov-2022, 04:01 PM)ZoefZoef schreef: Facebook. Ik heb jaren niet meegedaan aan die onzin. Tot ik er wel aan verslingerd raakte en met een paar mensen via messenger nog weleens langdurig sprak. Soms een beetje trollen, soms serieus. Ik kon en kan mn ei er wel op kwijt.Klopt, ik kan ook niet zeggen dat ik er niets aan gehad heb. Maar de voordelen wegen voor mij niet meer op tegen de nadelen.
Het heeft ook zn goede kanten. Ik heb er gevonden pasjes, bril en portemonnees mee terugbezorgd. Een spotgoedkope ligfiets a 150 euro gekocht 8km verderop die ik een week later met 800 euro winst doorverkocht (vanwege de rohloffnaaf). Maar qua privacy zuigt het. Om maar even te zwijgen over het banbeleid. Nou willen ze dat ik mn telefoonnummer toevoeg
(17-Nov-2022, 04:01 PM)ZoefZoef schreef: Maar de defecten aan jrBulk. Ligt dat aan de Bulk en ontwerpfoutjes/babyziekten of ligt het aan je rijstijl?Deels ontwerpfouten/babyziekten. M'n rijstijl heeft daar zeker ook wat mee te maken, of eigenlijk m'n bouw. Kort opgesomd:
- het aanloop-probleem is wel beter na opnieuw spaken van het achterwiel, maar nog niet opgelost. Anderen hebben er mogelijk minder last van, maar ik ben 92 kg en moet dus meer kracht zetten om op tempo te komen. Daarnaast ben ik explosief, dus kán ik ook veel kracht zetten. Geen elite sprinter vermogens, een fatsoenlijke fiets zou er gewoon tegen moeten kunnen, maar wel bovengemiddeld. De achterbrug en/of achteras lijkt daar nu niet helemaal op berekend.
- de kettinglijn loopt niet helemaal vrij, er zit ergens weerstand in. De Bülk maakt aerodynamisch gehakt van de DF, maar is nu niet heel veel sneller omdat er behoorlijk wat vermogen verloren gaat.
- de ketting schraapt soms ergens tegenaan, maar ik ben er nog niet achter wat dat precies is.
- Niet defect, wel onwijs irritant: Er worden inmiddels later bestelde Bülkjes uitgeleverd met de door mij bestelde racekap met motorvisier en hoge kniebulten. Er stond er recent één op Instagram, zelfs in de juiste kleur (RAL 1023). Mijn kap is ondertussen nog altijd in backorder. Uiteraard onder de aandacht gebracht bij ICB. Maar als je dat dan met andere velonauten bespreekt, blijken er mensen dingen al 2 (twee!) jaar in backorder te hebben staan. Misschien ben ik ongeduldig, maar zeker met de regen van vandaag had ik een "je kap komt! en is er op 1-1-2023" wel kunnen waarderen.
Wat vandaag het irritantst is: M'n accu is deze week stuk gegaan. Een Lupine van een paar honderd piek. Ik had als "spares" eerder al LiPo's besteld en was voornemens de Lupine een keer om te bouwen naar XT60. Nu bleek één van die LiPo's een DOA (nog nooit gehad), de andere was goed. Gisteravond dus de LiPo/XT60 setup gereed gemaakt voor gebruik, en ook meteen de bekabeling voor de dashcams ingebakken, samen met een stroom-/spanningsmeter. Even kort aangesloten en werkte prima.
Echter trok ik die accu vanochtend in een kwartier van 15.2V (halfvol) naar 12V (knetterleeg). Na wat testen met de bekabeling blijkt het te komen door het display (stroom/spanning); op de één of andere manier wordt dat zelfs zonder verdere belasting echt loeiheet. Best fijn in de winter, zo'n verwarmingselement tussen je benen, maar met deze temperaturen heb ik het liever nog even uit.