22-Nov-2022, 10:15 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-Nov-2022, 10:16 AM door 365cycle.)
Ik zojuist deze mail ontving:
Het punt in kwestie is mij en vele anderen met mij al sinds de verbouwing een doorn in het oog; net na een viaduct met een maximumsnelheid van 50, maar waar de 80 regelmatig gehaald wordt, moeten fietsers oversteken, o.a. omdat de gemeente Rotterdam aan de ene kant gescheiden fietspaden hanteert, terwijl de gemeente Zuidplas aan de andere kant twee tweerichtingsfietspaden heeft liggen.
Ik hoop dat de drempel hoog genoeg is, en snap dat de fietser op zo'n punt geen voorrang krijgt (al zou een rotonde de mooiste oplossing zijn...), maar vind het al een prima Sinterklaascadeau dat er überhaupt een snelheidsremmer komt
Gemeente Zuidplas schreef:Beste ondernemer(s),
In de nacht van 6 op 7 december 2022 zijn er werkzaamheden op de Laan van Avant-Garde om de verkeersveiligheid te verbeteren. In deze mail leggen wij graag uit wat er gaat gebeuren.
De werkzaamheden
Er komen drempels op de Laan van Avant-Garde, bij de kruising met de Steenbakkerij. Daarnaast verbeteren we de wegmarkering voor fietsers die de Laan van Avant-Garde oversteken. Ook passen we de verkeersborden bij de kruising aan.
Verkeersveiligheid
Met deze maatregelen willen we het veiliger maken, vooral voor fietsers. De drempels zorgen ervoor dat het gemotoriseerde verkeer met een lagere snelheid op de kruising af komt. De aangepaste wegmarkering voor overstekende fietsers geeft aan dat fietsers geen voorrang hebben. En de nieuwe bebording verwijst naar een veilige oversteekplaats.
Het punt in kwestie is mij en vele anderen met mij al sinds de verbouwing een doorn in het oog; net na een viaduct met een maximumsnelheid van 50, maar waar de 80 regelmatig gehaald wordt, moeten fietsers oversteken, o.a. omdat de gemeente Rotterdam aan de ene kant gescheiden fietspaden hanteert, terwijl de gemeente Zuidplas aan de andere kant twee tweerichtingsfietspaden heeft liggen.
Ik hoop dat de drempel hoog genoeg is, en snap dat de fietser op zo'n punt geen voorrang krijgt (al zou een rotonde de mooiste oplossing zijn...), maar vind het al een prima Sinterklaascadeau dat er überhaupt een snelheidsremmer komt