09-Dec-2022, 10:25 PM
Ik ben blij omdat ik vandaag mijn QV terug mocht gaan ophalen bij mijn fietsmaatje in Zonhoven. Ik had hem daar vorige week naartoe gereden omdat de aandrijving de laatste tijd heel erg kraakte .... Kettingblad vooraan was helemaal op en de lagers van de kettingwielen hadden ook hun beste tijd gehad. (kan ook wel na bijna 32k km). Ook de kettingen waren aan vervanging toe. De achterbrug met aandrijving moest helemaal uitgebouwd worden en daar begin ik met m'n 2 linkerhanden niet aan, mijn fietsmaatje is véél handiger en zag het wel zitten.
Nieuw 53T kettingblad vooraan, 2 nieuwe kettingwielen, nieuwe kettingen en nieuw tandwiel op de as achteraan. We wilden ook het tandwiel op de Rohloffnaaf vervangen, maar dat was niet op voorraad in Dronten. Het "oude" zag er echter nog als nieuw uit, dus hebben we dat maar laten zitten. Wat een verschil ! Ik had weer precies een nieuwe en stille fiets ! Met plezier de 78 km weer naar huis gefietst in de kou
Nieuw 53T kettingblad vooraan, 2 nieuwe kettingwielen, nieuwe kettingen en nieuw tandwiel op de as achteraan. We wilden ook het tandwiel op de Rohloffnaaf vervangen, maar dat was niet op voorraad in Dronten. Het "oude" zag er echter nog als nieuw uit, dus hebben we dat maar laten zitten. Wat een verschil ! Ik had weer precies een nieuwe en stille fiets ! Met plezier de 78 km weer naar huis gefietst in de kou
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Quattrovelo #66 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 (2023)