13-Dec-2022, 05:44 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-Dec-2022, 05:47 PM door 365cycle.)
(13-Dec-2022, 04:57 PM)Frutsel schreef: Strooien alleen helpt niet (nou ja, het helpt wel, maar is niet optimaal); het moet ook ingereden worden.Klopt, maar wat ik vanochtend tegenkwam was echt gewoon een plek waar men niet meer gestrooid had (of waar de sproeier niet ver genoeg reikt vanaf het wegdek?)
Reed op een prima gestrooid bromfietspad, met zo'n streepje pekel om de paar meter zeg maar. Ging vervolgens een bruggetje op, daar stopten de streepjes ineens. Ik stopte dus ook met aandrijven, laat de vaart maar ff schieten bij zoiets... En inderdaad, bovenop het bruggetje had de Bülk voor m'n gevoel ineens stuurbekrachtiging. Waarschijnlijk daar waar de pekel van de meeste banden af is. Ná het bruggetje ging het strooi-spoor weer netjes door. Niet echt prettig, zeker niet zonder duidelijke waarschuwing.
(13-Dec-2022, 05:22 PM)pietandringa schreef: Ik fiets voor de lol (tijd speelt niet echt een rol) en beschouw dit koude weer dan maar als "weerstandstraining". Als de temperaturen straks oplopen rolt het een stuk beter.Dat maakt het idd wel anders. Aan m'n resultaten te zien trap ik nu gewoon een klein beetje harder en kom iets later aan. Op zich valt de impact bij mij best mee, op een route van 50 km kost de gladheid en kou me zo'n 10 minuten. Minder dan het de meeste automobilisten kost