15-Dec-2022, 03:15 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-Dec-2022, 03:15 PM door 365cycle.)
Ik heb me vanochtend bescheurd in de Bülk over een scooterrijder voor me Hij reed op een opgevoerde tweetaktscooter met zo'n sportuitlaat en duidelijk hele lichte rollen in de centrifugaalkoppeling. Het toerental loopt dan heel hoog op voor de koppeling aangrijpt; in de zomer is dat lekker, want dan heeft het motortje ook veel vermogen en kan je dus als een pijl uit een boog wegrijden. In de winter op een fietspad met ijzel is het ontzettend lastig om met weinig vermogen weg te rijden terwijl de motor precies in dat toerengebied zit waar ie volop koppel heeft. Het ging echt voor geen meter. Ik had 'm in kunnen halen maar vond het zo grappig dat ik er even achter ben gebleven om toe te kijken Wel even hulp geboden toen het een keer mis ging (hij gleed onderuit).
Op een stukje goed gestrooid recht bromfietspad bleek het ding inderdaad ook wel behoorlijk snel te zijn, ik ging even mee tot ~50 km/h maar zelfs bij dat tempo reed hij van me weg alsof ik stilstond.
Op een stukje goed gestrooid recht bromfietspad bleek het ding inderdaad ook wel behoorlijk snel te zijn, ik ging even mee tot ~50 km/h maar zelfs bij dat tempo reed hij van me weg alsof ik stilstond.