27-Dec-2022, 09:21 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-Dec-2022, 09:26 PM door Bart Verbeek.)
(27-Dec-2022, 05:37 PM)Lopopodium schreef: De lijn tussen Arnhem en Winterswijk heeft anders maar weinig problemen. Ik rijd die lijn zeer regelmatig. Sowieso valt het best mee met de treinen. Alleen bij wat extremer weer mag je problemen verwachten. En werkzaamheden in het weekeinde.
Eigenlijk was ik van plan een positief stukje over treinen te schrijven aan het eind van het schaaktoernooi. Want met de trein reizen is heel wat rustgevender dan met de auto op en neer. Je kunt eens rustig over wat zaken nadenken en eventueel je openingen nog eens nakijken. Schaakopeningen, dat is. Het probleem is natuurlijk dat je als reiziger naar het totaalplaatje van het OV kijkt. Als ze de ene week bij de NS staken, de volgende week bij Arriva en daarna bij het streekvervoer dan heb je als reiziger een half jaar lang het gevoel dat het OV faalt. Je kijkt naar de hele keten. Al die kleine hobbels zijn ook wel weer even wennen. Maar het autorijden is ook hard achteruit gehold.
De fietsrit naar en van het station maakt altijd weer veel goed.
(27-Dec-2022, 09:06 PM)melle z schreef: In dit geval wel zo te horen, het is jouw motto.
"De reis is het doel". Het is meer een aanmoediging voor mezelf de zaken in dat perspectief te zien. Ik ben nog niet zo onthecht dat me dat altijd lukt.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan