28-Dec-2022, 08:22 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-Dec-2022, 08:23 PM door Niels van der Wal.)
(28-Dec-2022, 07:48 PM)Willeke_IGKT schreef: Niels, ik had je al gemist, al ken ik je nog niet persoonlijk.
Ik hoop dat die breuk repareerbaar is.
Je bericht was in een verkeerd topic gekomen en daarom heb ik hem even verplaatst.
Had hem ook eerst hier gezet, maar vond bij 'niet blij" passender.
En ik had er heel graag bij willen zijn om ook iedereen die ik hier lees te spreken. Helaas......
Reparatie volgt morgen; ik denk aan een 16 mm draadeind (past precies) in het stuur en 2-4 klemmen om het stuur om het geheel vast te zetten en 2 schroeven (parkertjes) om torsie tegen te gaan.
Oorzaak is waarschijnlijk metaalmoeheid. Moet als ik thuis kom een krappe bocht van 180* maken. Het wiel komt dan tegen de body, er staat kracht op het stuur en de vibratie geeft scheurtjes.
Nu een krappe 5 jaar scheurt het geheel. Gelukkig vlak bij huis, (wel om 00.20ur),. dus geen gesleep met een onbestuurbare fiets. Dit wil ik echter niet nogmaals, dus zal wat sterks proberen te maken. Een draadeind is volgens mij sterk, wel zwaar materiaal, maar ben geen grammenjager.
Lekker tocht geweest? Het regende na 16.00 uur hier.
Niels, stuurloos, van der Wal