12-Jan-2023, 01:44 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-Jan-2023, 01:51 AM door Bart Verbeek.)
(12-Jan-2023, 12:03 AM)melle z schreef:(11-Jan-2023, 11:49 PM)Bart Verbeek schreef: Dat is inderdaad een veelvoorkomende ontwerpfout.Ik daag je uit een eeuwig onderhoudsvrij mechanisme te ontwerpen, je tijd gaat nu in.
Dat is gelukkig niet heel moeilijk. Een slot gaart haperen door corrosie. Het materiaal van het slot gaat zwellen door een chemische reactie tussen het materiaal van het slot, de zuurstof in de lucht en vocht. Door de zwelling blokkeert het slot. Door materialen te gebruiken die niet corroderen vindt er geen zwelling plaats.
Door de perverse impuls om ongeschikte materialen te gebruiken gaat een slot na verloop van tijd haperen. Een haperend slot schijnt goed te zijn voor de economie.
(12-Jan-2023, 12:15 AM)365cycle schreef:(11-Jan-2023, 11:36 PM)Bart Verbeek schreef: maar best wel raar om een slot te ontwerpen dat niet tegen regen kan.niet toevallig gekocht bij Acétion?
Nee, het was een ART 3 slot van een €80,- .Ik had er wat meer van verwacht. Omdat ik de volgende dag weg moest, greep ik naar een ART 4 slot. Dat bleek een tijdje in de regen ook al niet te hebben weerstaan.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan