04-Feb-2023, 04:44 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-Feb-2023, 04:51 PM door pietandringa.)
De ervaringen met lek rijden met F-Lites zijn erg divers. Ik heb er duizenden kilometers mee gereden (25.000 tot 30.000 km), zowel met de Greenmachine als mijn Quest. Toch wel vaak een lekke band en op een gegeven moment liep het de spuigaten uit. Ik werd er bijna neurotisch van en dacht voortdurend lek te rijden. De band kan dan wel snel zijn, telkens banden moeten plakken kost ook tijd. En de levensduur van F-Lites is niet heel lang.
Ik ben blij met de CCU-banden. Het rolt niet zo licht als F-Lites, maar de lekbestendigheid is bij mij ontzettend veel beter dan F-Lites. Afgelopen week mijn 2e lek na 6.600 km. Het lek is veroorzaakt door iets scherps, met als gevolg een flinke scheur in de binnenband. De F-Lites gingen voortdurend lek door steentjes en stukjes glas en daar hebben de CCU's geen last van. Ook de levensduur is aanzienlijk beter. Na 6.600 km heel weinig slijtage.
Ik ben blij met de CCU-banden. Het rolt niet zo licht als F-Lites, maar de lekbestendigheid is bij mij ontzettend veel beter dan F-Lites. Afgelopen week mijn 2e lek na 6.600 km. Het lek is veroorzaakt door iets scherps, met als gevolg een flinke scheur in de binnenband. De F-Lites gingen voortdurend lek door steentjes en stukjes glas en daar hebben de CCU's geen last van. Ook de levensduur is aanzienlijk beter. Na 6.600 km heel weinig slijtage.