13-Feb-2023, 04:09 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-Feb-2023, 04:10 PM door 365cycle.)
(13-Feb-2023, 02:10 PM)Bob Hagendijk schreef: Racefietsers gaan misschien nog een beetje harderMwah... ik kom zo nu en dan wel sterke renners tegen en zeker in groepsverband rijden ze weleens hoog 30. Solo zijn ze meestal niet zo heel rap, vooral niet als ze de gewichtsbesparende maatregelen alleen op de fiets toegepast hebben
Als ik alle keren dat ik wielrenners de Brienenoord of de Zeelandbrug op voorbij stuif moet tellen heb ik aan één hand niet genoeg, terwijl dat juist de situatie is waarin ik niet meer in het voordeel ben; meestal rijd ik die bruggen met 5~10 kg bagage, en een velomobiel is ook al gauw 15 a 20 kg zwaarder dan een goede racefiets + de klim is lang genoeg om al je momentum kwijt te raken. Heb als ik dan verderop even stop al meer dan eens de opmerking "daar zit zeker een motortje in!" gehad
Als ze dan snel zijn, is het vaak ook wel weer een extreem geval, ik vind dat altijd wel tof. Kwam zo een keer een fietser op een tijdridfiets tegen die met bakken tegenwind aanhaakte en die ik een paar minuten niet echt los gereden kreeg, ondanks dat ik steeds harder aan het trappen was in een poging om hem los te rijden. Bleek achteraf een prof triatleet te zijn, die een paar minuten lang gemiddeld 500 watt trapte, en op het laatste stuk van zijn poging zat hij zelfs fors boven de 700 watt! Een andere renner uit de regio Montfoort haalde mij weer in nadat ik hem inhaalde, trok z'n sprintje door, zat een tijdje op 50+ en piekte gewoon 60 km/h op z'n (toch ook wel erg aero) racefiets. Ik sprak 'm nog aan toen ik weer naast 'm reed, maar hij kon niet meer praten, haha. Stelletje beulen