21-Mar-2023, 11:52 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-Mar-2023, 11:54 AM door Bob Hagendijk.)
Het is inmiddels sowieso achterhaald. Het is al aangetoond dat handsfree bellen/appen ook afleidt, al is het waarschijnlijk minder. Met de moderne auto's kan je tegenwoordig ook gewoon een film op je scherm aanzetten terwijl je aan het rijden bent, en al is dat handsfree, daar kan je twijfels bij hebben. Sterker nog, ik zat laatst in langzaam rijdend verkeer achter een auto die zijn telefoon in de houder had gedaan die op de voorruit geplakt was. Tussen de voorstoelen door kon ik zien dat hij een filmpje aanzette. Toen het verkeer stilstond en ik wat dichterbij kwam werd het duidelijk dat het een "natuur"film was... Nog een voordeel van fietsen, de kans dat je dat overkomt op de fiets is minder groot. Dus ja, de wetgeving is een draak, maar zie het maar eens strakker te handhaven met andere wetgeving.
Trouwens, bij een voormalig werkgever was er een verkoper die heel veel in de auto zat en een stellage op de passagiersstoel had laten maken zodat hij zijn laptop tijdens het rijden kon bijdraaien en mailtjes kon bijhouden. Daar heeft hij een aantal boetes voor gehad, maar ik weet niet onder welk artikel. Ik pleit voor een artikel "gezond verstand" maar ik ben bang dat dat niet voor iedereen gelijk is.
Trouwens, bij een voormalig werkgever was er een verkoper die heel veel in de auto zat en een stellage op de passagiersstoel had laten maken zodat hij zijn laptop tijdens het rijden kon bijdraaien en mailtjes kon bijhouden. Daar heeft hij een aantal boetes voor gehad, maar ik weet niet onder welk artikel. Ik pleit voor een artikel "gezond verstand" maar ik ben bang dat dat niet voor iedereen gelijk is.