28-Mar-2023, 09:39 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-Mar-2023, 09:50 PM door ZoefZoef.)
omdat ik een factuur van mn lieve ex-verhuurder zag onder ogen kreeg. Een factuur die ik geacht wordt te moeten betalen, maar die grotendeels onbetaald zal blijven waarschijnlijk. Nouja, factuur. Het was de eindinspectie en bedragen erbij. Geen idee wie dat hersteld heeft.
Voor het verwijderen van een stuk raamfolie in de doucheruimte (1m2, 1 stuk) wordt het schappelijke bedrag van 110 euro in rekening gebracht. Zo'n folie zonder lijm, dat je aanbrengt met wat sop en zo'n raamwisser, en dat kleeft door statische lading. Maal 2, want ook in de woonkamer was dat aanwezig op 2 ramen en het wordt kennelijk per vertrek gerekend. 250 euro voor het vervangen van een wasbak, dik in de 30 euro voor het wegbrengen van een paar spulletjes naar de container 20m verderop die nog in de meterkast stond en nog een paar dingen waarvan ik dacht WTF!? Zoals 2 sleutels a 35 euro per stuk, terwijl ik nooit 3 sleutels heb ontvangen. Een roostertje in de keuken, a 25 euro die er nooit heeft gezeten voor zover ik me kan herinneren. Kreeg weer even hartkloppingen en haat bij het zien van die factuur. ALsof ik niet hard genoeg door ze genaaid ben
En zo loopt de totaalrekening van een ontruiming na het terughalen van de fietsen die stoute ik niet in mn kelderbox had geplaatst op een kleine 8k, een negatieve verhuurdersverklaring en straks geen geld om een andere woning in te richten. Schrijf het maar even van me af, maar ben dus echt gewoon kwaad op die bedragen. Alsof het niks is.
Overigens geen voorinspectie gehad, en ook niet de mogelijkheid zelf de defecten op te lossen. Althans, geen post gezien van de verhuurder NA de ontruiming. En nog voor het vonnis werd mij al telefonisch medegedeeld dat ze alle dienstverlening met mij hebben gestopt (toen ik ze belde met bijv. de vraag wat de nieuwe huuur zou woning in geval van een mogelijke woningruil. Hen zelf bellen zou dus bij voorbaat al afgewimpeld worden. Ook niet teruggebeld door degene aan wie de telefoniste het zou voorleggen.
Voor het verwijderen van een stuk raamfolie in de doucheruimte (1m2, 1 stuk) wordt het schappelijke bedrag van 110 euro in rekening gebracht. Zo'n folie zonder lijm, dat je aanbrengt met wat sop en zo'n raamwisser, en dat kleeft door statische lading. Maal 2, want ook in de woonkamer was dat aanwezig op 2 ramen en het wordt kennelijk per vertrek gerekend. 250 euro voor het vervangen van een wasbak, dik in de 30 euro voor het wegbrengen van een paar spulletjes naar de container 20m verderop die nog in de meterkast stond en nog een paar dingen waarvan ik dacht WTF!? Zoals 2 sleutels a 35 euro per stuk, terwijl ik nooit 3 sleutels heb ontvangen. Een roostertje in de keuken, a 25 euro die er nooit heeft gezeten voor zover ik me kan herinneren. Kreeg weer even hartkloppingen en haat bij het zien van die factuur. ALsof ik niet hard genoeg door ze genaaid ben
En zo loopt de totaalrekening van een ontruiming na het terughalen van de fietsen die stoute ik niet in mn kelderbox had geplaatst op een kleine 8k, een negatieve verhuurdersverklaring en straks geen geld om een andere woning in te richten. Schrijf het maar even van me af, maar ben dus echt gewoon kwaad op die bedragen. Alsof het niks is.
Overigens geen voorinspectie gehad, en ook niet de mogelijkheid zelf de defecten op te lossen. Althans, geen post gezien van de verhuurder NA de ontruiming. En nog voor het vonnis werd mij al telefonisch medegedeeld dat ze alle dienstverlening met mij hebben gestopt (toen ik ze belde met bijv. de vraag wat de nieuwe huuur zou woning in geval van een mogelijke woningruil. Hen zelf bellen zou dus bij voorbaat al afgewimpeld worden. Ook niet teruggebeld door degene aan wie de telefoniste het zou voorleggen.