14-Apr-2023, 05:14 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-Apr-2023, 05:18 PM door twilwel.)
Ik citeer uit Strava een van de eerste ritjes met mijn Bülk die afgelopen dinsdag is gearriveerd:
Ja, ik moest na alle kleine optimalisaties nog even een rondje draaien. Ik heb me niet eens de tijd gegund van kleren te wisselen. Oh, wat had ik een plezier. Wat een fantastische snelle, zekere én comfortabele machine hebben Eggert Bülk en Jens Buckbesch gemaakt. De luchtvering zorgt ervoor dat de klinkers "glad gestreken" worden en de achterband goed contact houdt. Geen dribbelen van het achterwiel! Daarbij wordt er wel veel lawaai geproduceerd want de voorbanden rappelen nogal over de klinkers en onder de racekap klinkt dat zeer luid. Dus volgende keer toch maar de oordopjes in. Nog even richting Loon geweest door het rivierdal. Wat een pret :-) Ondanks afremmen van 60km/u naar 50km/u voor de enorm hoge verkeersdrempel bij het bordje Loon, voelde ik de koets heel licht worden. Ging ik toch bijna vliegen, dat is niet de bedoeling. Het blijft oppassen, juist wanneer ik me heel veilig voel, heb ik de neiging té hard te fietsen en de bocht uit te vliegen.
Is deze fiets geschikt voor Nederland? Volgens mij gaat dat heel goed. Er is echt goed nagedacht over de Bulk om er een fiets voor alledag van te maken die welhaast als bijkomstigheid ook super efficiënt is.
Omdat dit een proefrijfiets is heb ik de meest gangbare schoenplaatjes gebruikt: de Shimano MTB plaatjes. Die moet ik nog een beetje bijstellen rechts en het stuurblokje moet nog een klein beetje vaster. Verder nog een Garmin snelheidssensor bij een voorwiel plaatsen, want de gps-ontvangst kan weleens even wegvallen en is dus iets minder nauwkeurig. Zo kom ik langzaam dichter bij de perfecte opzet.
Hahaa, ik zie net dat ik in jaren niet zo snel ben geweest tussen Balloo en Loon. En dat in mijn werkkleren.
https://www.strava.com/activities/8878768745
Ja, ik moest na alle kleine optimalisaties nog even een rondje draaien. Ik heb me niet eens de tijd gegund van kleren te wisselen. Oh, wat had ik een plezier. Wat een fantastische snelle, zekere én comfortabele machine hebben Eggert Bülk en Jens Buckbesch gemaakt. De luchtvering zorgt ervoor dat de klinkers "glad gestreken" worden en de achterband goed contact houdt. Geen dribbelen van het achterwiel! Daarbij wordt er wel veel lawaai geproduceerd want de voorbanden rappelen nogal over de klinkers en onder de racekap klinkt dat zeer luid. Dus volgende keer toch maar de oordopjes in. Nog even richting Loon geweest door het rivierdal. Wat een pret :-) Ondanks afremmen van 60km/u naar 50km/u voor de enorm hoge verkeersdrempel bij het bordje Loon, voelde ik de koets heel licht worden. Ging ik toch bijna vliegen, dat is niet de bedoeling. Het blijft oppassen, juist wanneer ik me heel veilig voel, heb ik de neiging té hard te fietsen en de bocht uit te vliegen.
Is deze fiets geschikt voor Nederland? Volgens mij gaat dat heel goed. Er is echt goed nagedacht over de Bulk om er een fiets voor alledag van te maken die welhaast als bijkomstigheid ook super efficiënt is.
Omdat dit een proefrijfiets is heb ik de meest gangbare schoenplaatjes gebruikt: de Shimano MTB plaatjes. Die moet ik nog een beetje bijstellen rechts en het stuurblokje moet nog een klein beetje vaster. Verder nog een Garmin snelheidssensor bij een voorwiel plaatsen, want de gps-ontvangst kan weleens even wegvallen en is dus iets minder nauwkeurig. Zo kom ik langzaam dichter bij de perfecte opzet.
Hahaa, ik zie net dat ik in jaren niet zo snel ben geweest tussen Balloo en Loon. En dat in mijn werkkleren.
https://www.strava.com/activities/8878768745