02-May-2023, 09:29 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-May-2023, 09:33 PM door 365cycle.)
Goed nieuws en slecht nieuws... dus laten we met het slechte beginnen.
Tijdens de montage van mijn dashcam viel me op dat er aan de linkerkant een kras boven de veerpoot in het carbon zit. Niet direct naast de twee moeren waarmee deze bevestigd is (anders zou het op te strak aandraaien kunnen duiden), maar precies op de haakse knik die daar naast zit. Bij nadere inspectie bleek dit geen kras, maar een scheurtje te zijn. Vermoed dat de oorzaak te vinden is in mijn gebruikelijke tempo in combinatie met m'n gewicht, en misschien ook de vele drempels die we hier hebben. Het zag er niet uit alsof de fiets binnen de eerstvolgende 2 kilometer in zou storten, dus vandaag ben ik naar Intercity Bike gereden om dit te laten repareren. Peter gaat beide kanten dunner en rond schuren, en dan verstevigen met een aantal lagen carbon. E.e.a. is ook doorgegeven aan Velomobile World (Jan).
Dan het goede nieuws: De Bülk toonde zich vandaag weer echt rapper dan de Milan GT was. Ik had op bepaalde stukken 4 bft. tegenwind (net niet helemaal recht op de neus), maar kon toch op en zelfs boven de 50 km/h kruisen (en meten is weten ), en dat gewoon cabrio (ook zonder schuimkap). Heerlijk
PS: km-stand nu is 7250 km.
Tijdens de montage van mijn dashcam viel me op dat er aan de linkerkant een kras boven de veerpoot in het carbon zit. Niet direct naast de twee moeren waarmee deze bevestigd is (anders zou het op te strak aandraaien kunnen duiden), maar precies op de haakse knik die daar naast zit. Bij nadere inspectie bleek dit geen kras, maar een scheurtje te zijn. Vermoed dat de oorzaak te vinden is in mijn gebruikelijke tempo in combinatie met m'n gewicht, en misschien ook de vele drempels die we hier hebben. Het zag er niet uit alsof de fiets binnen de eerstvolgende 2 kilometer in zou storten, dus vandaag ben ik naar Intercity Bike gereden om dit te laten repareren. Peter gaat beide kanten dunner en rond schuren, en dan verstevigen met een aantal lagen carbon. E.e.a. is ook doorgegeven aan Velomobile World (Jan).
Dan het goede nieuws: De Bülk toonde zich vandaag weer echt rapper dan de Milan GT was. Ik had op bepaalde stukken 4 bft. tegenwind (net niet helemaal recht op de neus), maar kon toch op en zelfs boven de 50 km/h kruisen (en meten is weten ), en dat gewoon cabrio (ook zonder schuimkap). Heerlijk
PS: km-stand nu is 7250 km.