09-May-2023, 07:27 PM
(09-May-2023, 06:20 AM)Wim -de roetsende schreef:Citaat:Trikes zijn niet echt vlot, soms lijkt het wel hard te gaan in de bocht, maar in werkelijkheid valt het toch tegen.
Dit is precies de reden dat ik uiteindelijk (na 4x een Trike te hebben gehad) op 2-wielers en in een vm rijd.
Het fietste ook wel heerlijk relaxt, maar het kostte mij simpelweg te veel energie.
Dat kun je misschien oplossen door nog langzamer te gaan fietsen, maar blijkbaar past dat toch weer net niet bij mij.
Met "niet echt vlot" wordt wss snelheid bedoeld ? Op welke trike ervaringen is dat gebaseerd ? Een GREENSPEED AERO of een ICE VTX rij je echt niet zo maar los met een 2-wielige ligfiets. Net zoals bij trikes geldt ook bij 2-wielige liggers dat niet elk model even snel is (als snelheid de meest bepalende factor voor je keuze is).
Ik heb vorig jaar met een VTX proefgereden en dat ding is écht retesnel. Rijdt knoerhard, maar zo'n fiets koop je niet voor het comfort ....
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Quattrovelo #66 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 (2023)