10-May-2023, 06:15 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-May-2023, 06:17 AM door Wim -de roetsende.)
(09-May-2023, 11:26 PM)365cycle schreef:(09-May-2023, 09:40 PM)Bacchus schreef: Rechtdoor zal het verschil wel mee kunnen vallen maar een beetje noemenswaardige bocht geeft de tweewieler toch wel telkens een paar seconden voordeel, lijkt me.Denk eerder andersom. Ik rijd met de velomobiel al vaak wielrenners los in bochten, en die heeft dan nog een relatief smal spoor.
Daar ben ik het ook niet mee eens. Meer sporen is meer wrijving en sowieso in de bochten.
Als ik met de Fujin een LOL-tocht rijd en we komen bij een bochtig stuk, dan haal ik altijd de voor mij rijdende vm-en in.
Ik gooi de fiets gewoon lekker plat, dat is met een vm nooit een heel goed idee
Dat jij wielrenners losrijdt heeft misschien meer te maken met dat zij in de bocht opeens meer de wind van voren krijgen en daardoor terugvallen in snelheid. Dat gebeurt natuurlijk niet bij iedere bocht. Dus helemaal begrijpen doe ik het niet.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler