10-May-2023, 11:43 AM
(10-May-2023, 09:57 AM)365cycle schreef: Bijna goed. Meer sporen is meer wrijving, dus ook meer grip.Ik zou verwachten dat op de limiet de bocht door met een tadpole betekent dat je net geen binnenwiel licht. Dan zou dat wiel dus nauwelijks meer grip moeten geven en zou je wat dat aangaat dus gewoon een tweewieler zijn.
Citaat:De uitdaging zit 'm in het kantelrisico, en da's op te lossen door het zwaartepunt te verlagen. Met een trike kan je daarin veel verder gaan dan met een open ligger.Beter nog: een tweewieler hééft geen kantelrisico (stuurfouten daargelaten). De limieten van de tweewieler zijn hoe plat je hem kan leggen voor je (1) met iets anders dan een band de grond raakt, (2) gripverlies optreed of (3) de hiel van band van de velg rolt. In alle gevallen glij je onderuit, op je heup en schouder de bocht uit.
Citaat:Ik heb ooit heel lang geleden een poging gedaan met een USVA Racer, [...] Daarmee kon ik destijds net zo hard door een haakse bocht als rechtuit.
Niet onder de indruk: Ik rijd de M-Racer, zoals jou als ex-M-Racer bekend is, moet je daarmee harder door de bocht naarmate die scherper is. Toegegeven: je moet erg sterk in je schoenen staan om de M-Racer op de limiet de bocht door te jagen.
Nog iets te overwegen: Met een meersporige fiets is de boogstraal beperkt door de breedte van je spoor. Je kan minder ver buiten-binnen-buiten sturen.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course