10-May-2023, 02:18 PM
Volgens mij doe je dat op een motor om minder op de rand van de band te komen. Er ontstaan dan soort van een hoek tussen de massa óp de fiets en de lijn van de fiets zelf t.o.v. het asfalt.
Dit is een interessant onderwerp. Als ik terug denk aan de M-Racer, dan heb ik het gevoel dat er toch ook wel wat flex in het frame/de voorvork zat (misschien door mijn gewicht?). In bochten met oneffenheden krijg je dus wat ongewenste beweging die eigenlijk "mee stuurt". Misschien beperkt dat mijn gevoel dat ik harder kan ofzo.
Ik zat ook nog te denken aan bochten, en hoe de grip precies werkt. Bij een velomobiel maakt de bestuurder echt heel veel uit (en dan doel ik niet alleen op de stuurmanskunst). M'n vriendin is lichter dan ik, en heeft zowel veel kortere benen als een kortere rug, en moet dus in de SL in verhouding verder naar achteren zitten dan ik. In het ergste geval zit ze ook nog hoger. Ze heeft dus minder druk op de voorwielen én een hoger zwaartepunt. Heb ik dan echt zo'n ideaal velomobiellijf...?
Dit is een interessant onderwerp. Als ik terug denk aan de M-Racer, dan heb ik het gevoel dat er toch ook wel wat flex in het frame/de voorvork zat (misschien door mijn gewicht?). In bochten met oneffenheden krijg je dus wat ongewenste beweging die eigenlijk "mee stuurt". Misschien beperkt dat mijn gevoel dat ik harder kan ofzo.
Ik zat ook nog te denken aan bochten, en hoe de grip precies werkt. Bij een velomobiel maakt de bestuurder echt heel veel uit (en dan doel ik niet alleen op de stuurmanskunst). M'n vriendin is lichter dan ik, en heeft zowel veel kortere benen als een kortere rug, en moet dus in de SL in verhouding verder naar achteren zitten dan ik. In het ergste geval zit ze ook nog hoger. Ze heeft dus minder druk op de voorwielen én een hoger zwaartepunt. Heb ik dan echt zo'n ideaal velomobiellijf...?