23-May-2023, 11:50 AM
(22-May-2023, 02:25 PM)ThijsR schreef: Om een kort verhaal lang te maken: zou een extreem brede (achter-)band het comfort van een velomobiel flink kunnen verhogen zonder extreem in te leveren op rolweerstand?
Als je het bij ETRTO 406 over extremen wilt hebben qua rolweerstand en comfort, met als randvoorwaarden verkrijgbaarheid en dat je nog wel enigszins kunt sturen, dan is dit je band: Michelin Blue Flange in 44-406. Beslist mijn eerste keuze voor een 24uurs op een gesloten parcours, zolang het niet regent. Als het regent gaat ie waarschijnlijk lek. En in zeer snel genomen bochten gaat ie nogal wobbelig door de bocht door de zeer lage maximale druk van 3,5bar.
Stop er een latex binnenband in en hij rolt haast vanzelf. Door de hele lage druk en brede profiel is dit een heerlijk rijdende band, nog afgezien van dat dit de lichtst rollende band is. Zomers rij ik er weleens mee, gewoon voor de kick die het geeft om zonder moeite heel snel en comfy te rijden :-) Uiteraard neem ik dan extra buba's mee, want de kans op lekrijden is vrij groot.