23-May-2023, 07:13 PM
Ik ben begin februari omgerold (erg lage snelheid) bij het van een hoge stoep/fietspad draaien om de weg over te steken. Fiets zelf gerepareerd (en daarbij weinig gefietst) en toen ie net weer lekker reed hem in een te snelle bocht niet onder controlle weten te houden.
Dus dat zelfvertrouwen is wat weg, maar ik ga alweer sneller in de bochten, en heb die ene alweer een paar keer genomen (maar vanaf het fietspad, niet vanaf de auto-rijbaan.) Dus dat opbouwen gaat redelijk snel.
Ik was echter nooit een goede in het nemen van bochten en kreeg tijdens tochten van een van de anderen soms commentaar dat ik te veel afremde. Nodig voor mij, moet ie maar niet vlak achter mij gaan rijden.
Als ik het gevoel heb dat ik de fiets tot zijn top heb gekregen met de huidige banden ga ik op zoek naar snellere, nu vind ik anti-lek een voordeel, nog nooit zoveel plekken gezien met (flesjes) glas op de weg als de laatste paar dagen.
Dat uitproberen wil ik ook gaan doen maar dan wel op plekken waar je veilig uit de bocht kan schieten.
Dus dat zelfvertrouwen is wat weg, maar ik ga alweer sneller in de bochten, en heb die ene alweer een paar keer genomen (maar vanaf het fietspad, niet vanaf de auto-rijbaan.) Dus dat opbouwen gaat redelijk snel.
Ik was echter nooit een goede in het nemen van bochten en kreeg tijdens tochten van een van de anderen soms commentaar dat ik te veel afremde. Nodig voor mij, moet ie maar niet vlak achter mij gaan rijden.
Als ik het gevoel heb dat ik de fiets tot zijn top heb gekregen met de huidige banden ga ik op zoek naar snellere, nu vind ik anti-lek een voordeel, nog nooit zoveel plekken gezien met (flesjes) glas op de weg als de laatste paar dagen.
Dat uitproberen wil ik ook gaan doen maar dan wel op plekken waar je veilig uit de bocht kan schieten.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)