23-May-2023, 09:54 PM
(23-May-2023, 08:33 PM)Jeroen S schreef: De Pendeltest van Wim is bij erg lage snelheid. Mensen die ook de rolweerstand bij verschillende snelheden onderzocht hebben, vinden nog wel eens wat verschillen in de manier waarop een band zich bij verschillende snelheden gedraagt. Zijn test is steeds reproduceerbaar en zorgvuldig gedaan, maar ik hecht er toch wat minder waarde aan dan aan die van Bicyclerolling resistance (Jarno Bierman heet die meneer geloof ik). Juist omdat die laatste wel op een relevante snelheid test.Klopt. Mogelijk ook placebo, maar ik heb nog geen band ontdekt die zich anders gedraagt dan hij voorspelt. Da's ook andersom getest: Ik vond m'n "Duitse dikkerds" (KHE MAC 1) erg hard lopen onder de Milan GT, en inmiddels is ie nipt verslagen door de CCU, maar destijds was het de snelste nog verkrijgbare band die onder een Milan GT paste en die niet lek ging door er eens boos naar te kijken.
(23-May-2023, 08:33 PM)Jeroen S schreef: De Wildrunner zit aan 420 gram, de Pasela aan 460 gram, heb ik ook gereden met een zware Protek max binnenband van 300 gram. dat merk je dan toch wel. Antilek garantie, maar wel zwaar. Meer dan dat zou ik toch liever niet willen hebben. Ik heb het idee dat ik het gewichtsverschil 32er urbans met de lichte vouwbare ones ook wel voel. Een Maraton plus van een kilo ga ik echt niet doen.
Volgens mij heb ik een deja vu en kwam de Protek Max hier eerder ook al voorbij, maar voor de zekerheid: Is het niet zo dat die alleen gegarandeerd antilek is in combinatie met de protek max buitenband? Daar staat me nl. iets van bij.
De Wild Run'R is inderdaad een hele fijne band