25-May-2023, 10:12 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-May-2023, 10:17 PM door Willeke_IGKT.)
(25-May-2023, 09:22 PM)Wim -de roetsende schreef: Nou, ik kwam op de terugweg terecht in een Avond-4-Daagse
Ik had de mazzel dat een verkeerregelaar de wandelaars tegenhield net voor ik bij de rotonde kwam.
Alleen kruizend wandel verkeer waar ik achter langs reed (vanuit hun oogpunt) maar de hoeveelheid opmerkingen was enorm.
Ik kan begrijpen dat tussen/langs dat volk over een weg rijden een uitdaging is.
Ik ben ook al de hele week blij met verkeersregelaars op een oversteek.
Er is een weg vlak bij huis afgesloten, de toegang naar de Velsertunnel en daarmee de snelwegen A9 en A22. Daarom moet het snelverkeer omrijden en een deel daarvan komt over de kruizing vlak bij mijn werk, zo'n 5 km verderop. Het verkeer op die weg komt vanaf een rotonde naar de kruizing waar ik over moet en kan dan normaal al een dichte stroom zijn, nu is het er nog veel drukker en heeft men ons een mannetje (nog geen vrouwtjes gezien) gegeven om regelmatig de auto's even tegen te houden.
Dat helpt ook met het oversteken langs de berm terplaatse, die zo hoog is dat je vanuit een VM het verkeer niet aan kan zien komen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)