27-May-2023, 09:05 AM
Citaat:Ik heb net nieuwe schoenen gekocht en kwam uit op een maat 48. Blijkt dat al die fietsschoenen krap uitvallen. Mijn gewone schoenmaat is 45/46. Dus is jouw 50 een gewone maat of een fietsschoenmaat. En waarom kunnen fietsschoenfabrikanten zich niet houden aan de normale schoenmaten
Ligt aan het merk. Ik heb LAKE fietsschoenen. Links maat 44 en rechts maat 43. En ook nog de WIDE-versie.
In mijn gewone schoenen (Craft/Keen) heb ik ook maat 43/44. Meestal koop ik dan toch maat 44.
Citaat:En als je pech hebt zijn je voeten verschillend van grootte, en zou je eigenlijk 2 verschillende maten moeten hebben...
En die heb ik dus. Kostte in Zutphen bij the BikeStore maar €50,- extra. Normaal gesproken moet je gewoon 2 paar schoenen kopen. Nadat deze maatwerk-bestelling was gedaan, werd ook nog vermeld dat ik ze uiteraard alleen hoefde te kopen als ze goed zaten. Bij andere bedrijven moet je zo'n maatwerk-bestelling altijd afnemen en dus ook betalen. Zulke bestellingen kun je nooit ruilen.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler