29-May-2023, 11:02 AM
(29-May-2023, 07:17 AM)Fietsbennie schreef: Dat zijn wel serieuse afstanden. Ik ben de tel kwijt hoevaak ik boven de 250 km zat. Maar ik blijf het mooi vinde. Welke route heb je gefietst dan datakneder?
De route is 124 km, maar dat is natuurlijk zonder de wegomleggingen en slechte bebording.
Het eerste stuk door Duitsland is wat heuvelachtig en daarom direct na vertrek al het gevoel van enorme inspanning zonder snelheid, maar na Goch heb je een prima fietspad en is het redelijk vlak. Vanaf daar is het een tempo zoeken en lekker doortrappen. En dat kon ook omdat er geen kip op de weg was. Vanaf Veghel was het voor mij nieuw terrein en was ik benieuwd hoe de wegen erbij lagen, omdat ik in een andere thread gehoord had dat Brabant zo beroerd was en ook dat het in Brabant allemaal wel mee viel. Het viel niet tegen. Bij Boskant was het echt beroerd en kom met geen fatsoen boven de 20 km/h. En even na Hilvarenbeek was dat ook het geval. Maar buiten dat eigenlijk goed te doen.
Bij de terugweg vreesde ik voor een hoop toeristen op de soms nogal smalle fietspaden. Ik had laatst op hemelvaart een stuk door Duitsland gefietst en dat was gewoonweg niet te doen. Maar gelukkig viel dat allemaal wel mee. Wel kwam ik op de terugweg een aantal malen een geslotenverklaring voor fietsen tegen die er op de heenweg niet was. Ik geef toe dat ik op die plekken, door de slechte bewegwijzering ik gewoon het hele fietspad negeerde en alle over de rijbaan gedaan heb, waarbij ik zeker het gevoel had dat dat niet de bedoeling was om daar te fietsen van de wegbeheerder.
Vandaag nog wat last van de bilspier bij het wakker worden, maar dat begint al weg te trekken.