17-Jun-2023, 01:05 AM
...ik wat verder heb gefietst dan mijn bedoeling was. Na 191 kilometer op woensdag dacht ik en bescheiden 125 kilometer te doen vandaag. Het werd 180. Maar dat kwam vooral doordat ik helemaal rond om het Tata Steel-terrein moest fietsen. Ik dacht via Wijk aan Zee naar een veerboot te kunnen. Maar omdat ik geen idee had of dat ding wel vaarde (er was geen informatie bij de steiger) dat hele kloteeind maar weer teruggefietst om in Velsen een (gratis) veerboot te kunnen nemen.
De afstand was het leuke, want ik verraste mijzelf dat ik twee dagen later zomaar 180 kilometer er zonder problemen uit zou schudden (ik voel me nu zelfs niet eens moe).
Wel weet ik dat ik nooit meer in Wijk aan Zee ga komen met de fiets. Vooral dat fietspad naar die wel of niet varende veerboot was een drama en dat Tata Steel in de duinen... Wat een afschuwelijke uithoek van Nederland.
De afstand was het leuke, want ik verraste mijzelf dat ik twee dagen later zomaar 180 kilometer er zonder problemen uit zou schudden (ik voel me nu zelfs niet eens moe).
Wel weet ik dat ik nooit meer in Wijk aan Zee ga komen met de fiets. Vooral dat fietspad naar die wel of niet varende veerboot was een drama en dat Tata Steel in de duinen... Wat een afschuwelijke uithoek van Nederland.