01-Jul-2023, 04:30 PM
Jup, ik rijd hier het Snoek L prototype. Ik kwam met de insteek om voor deze eerste keer een Quest te rijden maar we begonnen met een paar blokjes in de Quattrovelo. Die voelde voor mij wat zwaar en afstandelijk. Omdat de Snoek toch klaar stond na een ritje door een andere klant, die voor een reparatie aan zijn Quest langskwam, die eens geprobeerd en meteen aangestoken door het directe gevoel. Daarmee helemaal vergeten de Quest nog te rijden en ongeveer 50 km gesnoekt. Anne-Marie nam een Strada mee.
We hebben ons er goed mee vermaakt. De snoek wil zeker wel gaan, wendbaarheid viel me niet tegen. Het viel me vooral op hoelang hij doorrolt. Met name toen ik hem een keer van bijna 60 km/u uit liet rollen naar 20 km/u. Overdrijf ik als ik dat eerder als minstens een kilometer en minuten dan hectometers en seconden ervaar?
Vanmorgen "in de grauwe drek" bij Intercitybike met een paar Tuna's op pad. Totaal ander weer en (ten opzichte van de Snoek) een totaal andere fiets. Praktischer, ruimer, gemoedelijker en ondanks ook dichte wielkasten wel een stukje wendbaarder. Zeker omdat we nu wat ervaring hadden, echter ook echt niet sloom: een constante 40 km/u uit de wind aan de voet van de Ketelmeerdijk kost geen bijzondere moeite.
Samengevat een heel goede ervaring maar niet een die op korte termijn tot een aankoop gaat leiden. Maar dat wisten we vantevoren: mijn ww-route is net wat lang en er ligt een mooie treinverbinding en die van Anne-marie is juist wat kort en door de stad. Maar wie weet, ooit..
We hebben ons er goed mee vermaakt. De snoek wil zeker wel gaan, wendbaarheid viel me niet tegen. Het viel me vooral op hoelang hij doorrolt. Met name toen ik hem een keer van bijna 60 km/u uit liet rollen naar 20 km/u. Overdrijf ik als ik dat eerder als minstens een kilometer en minuten dan hectometers en seconden ervaar?
Vanmorgen "in de grauwe drek" bij Intercitybike met een paar Tuna's op pad. Totaal ander weer en (ten opzichte van de Snoek) een totaal andere fiets. Praktischer, ruimer, gemoedelijker en ondanks ook dichte wielkasten wel een stukje wendbaarder. Zeker omdat we nu wat ervaring hadden, echter ook echt niet sloom: een constante 40 km/u uit de wind aan de voet van de Ketelmeerdijk kost geen bijzondere moeite.
Samengevat een heel goede ervaring maar niet een die op korte termijn tot een aankoop gaat leiden. Maar dat wisten we vantevoren: mijn ww-route is net wat lang en er ligt een mooie treinverbinding en die van Anne-marie is juist wat kort en door de stad. Maar wie weet, ooit..
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course