02-Jul-2023, 03:01 PM
(02-Jul-2023, 02:27 PM)Wim -de roetsende schreef: Het lijkt of er bovenaan op de foto ook al een rare slijtage in het rubber te zien is.
Ben je ergens langs geschampt of zoiets?
Ik heb geen idee waarom de klapband. Nou zat die band er pas om en was de eerste rit ermee richting Wateringen. De band had ik nog niet getest, maar ik merkte op een gegeven moment wel dat ie wat hobbelig rolde op het asfalt, dus bij terugkomnst wou ik nog gaan kijken of ik m er beter op kon leggen. Wellicht lag ie er niet lekker op?
Pas weer terug in de wijk hier, van het asfalt, ging ie opeens erg hobbelen, alsof ik een lekke band kreeg en 2 tellen later was het *bam*. Ik heb niks geschampt en heb dus geen idee waarom ie klapte. Dr zat een bar of 6-7 in en het was net ook nog niet zo warm dat die druk gigantisch op zou lopen. Band was onbeschadigd toen ie erop ging. Ik heb geen verklaring voor de beschadiging. Het gebeurde gewoon rijdend en ik ben nergens op gebotst.
Was wel een 406-binnenband in een 451-velg maar met die combi heb ik jaren en vele km'ers zonder problemen mee gereden.