04-Jul-2023, 09:06 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-Jul-2023, 09:13 PM door 365cycle.)
(02-Jul-2023, 11:44 PM)ZoefZoef schreef: Nu dat tempo van jou er nog in zien te krijgen. Zodra dat haar lukt, neem ik ook mn petje af voor haar.Nou, dat petje mag je nu al wel afnemen hoor Sinds we een relatie hebben verlegt ze haar grenzen behoorlijk op sportief gebied (niet alleen mijn verdienste; haar beide zoons zijn ook allebei flink meer gaan sporten, één heeft zelfs z'n eerste marathon voltooid en in een hele nette tijd). Denk niet dat ze de fysieke aanleg heeft om een extreem sterke fietser te worden, maar er zit zeker nog genoeg in het vat. Daarnaast: "dieselen" kan ze sowieso al wel, én het is echt een doorbijter.
Goh, ik ben trouwens wéér blij vandaag! Omdat ik fietspech had
Had vanmiddag dus even een afspraak bij Delft, en deed rustig aan om niet kletsnat aan te komen. Zweetloos gaat prima met dit bewolkte weer. Ik voelde wel iets geks aan de linker crank, en het kraakt daar ook al een tijdje flink…
Op de terugweg kon ik iets harder rijden. Even het achterkantje van de Bülk laten zien aan een Speed pedelec, maar daarna toch maar weer rustig aan want die crank voelt wel steeds vreemder, en ik hoorde ook iets vallen in het vooronder… nou ja, dat klopt:
Nadat het ding helemaal los gelopen was kreeg ik 'm er ook niet meer op. 10 km te voet naar huis dan maar…? Zal wel moeten he
Al wandelend kwam ik langs een huis waar werklui bezig waren. Die hebben natuurlijk gereedschap! Ik vroeg om een staalborstel om de vertanding schoon te maken, en kon dat vervolgens nog een keer met handen en voeten uitleggen in mijn beperkte Russisch, want het waren Oekraïense werklui. Zelfs m’n verontschuldiging dat ik enkel Russisch sprak werd echter goed verstaan (=ik werd niet het erf af geschopt en ze lachten vriendelijk), en al snel poetste men met de Dremel de paar overgebleven tandjes schoon. Daarna wat loctite op de crankarm, ik kreeg een paar inbussleutels om de boel weer in elkaar te klussen, ze vroegen wat dingen over de velomobiel en ik kreeg wat uitleg over basic conversation in het Oekraïens. Supertof! Daarna voorzichtig naar huis gereden. Er was na krap 3 km alweer speling, maar ik heb niet meer hoeven wandelen!
Дякую, панове! Слава Україні!
Om het nog mooier te maken: Ik zou daarna dus eigenlijk naar Dronten doorrijden voor wat andere zaken, maar had onderweg de foto naar Ymte gemaild. Topservice daar - hij wist direct wat het euvel was en een nieuw crankstel is reeds onderweg.