10-Jul-2023, 10:38 AM
(10-Jul-2023, 12:01 AM)datakneder schreef: Ik zie voor mezelf nog lang niet het nut in van het kneden van de data van mijn lijf. Mijn meters zijn ook niet uit te lezen. Gewoon de data onderweg zien en in mijn hoofd verwerken (niet zo moeilijk).Dat dacht ik vroeger ook. Toch vind ik het wel fijn om bepaalde patronen te zien en zelfs te leren wat voor invloed bepaalde voedingsstoffen hebben op je lijf. Die zelfkennis maakt dat ik niet echt op zie tegen een 700 km tochtje later dit jaar (over de weg, van A naar B, in 1 dag, ehh, etmaal)
(10-Jul-2023, 12:01 AM)datakneder schreef: Waar ik echter vroeger op de tweewieler voldoende had aan een snelheidmeter, merk ik dat in een VM er veel meer speelt dan mijn prestatie in relatie tot de snelheid. En ik rijd tegenwoordig op bepaalde stukjes in de omgeving +40 op de teller met uitschieters naar +50. Dat terwijl ik niet op snelheid train, maar uithoudingsvermogen. Die snelheden bevallen me zo goed dat ik nu eigenlijk wat meer snelheid wil hebben en ik kwam tot de conclusie dat een hartslagmeter wel eens een goede manier zou kunnen zijn.Snelheid in een velomobiel ís uithoudingsvermogen. Een sprint naar de hoogst mogelijke snelheid is minutenlang een hoog vermogen trappen, niet een paar seconden pieken zoals op een wielrenfiets.
(10-Jul-2023, 12:01 AM)datakneder schreef: Er is ook nog een hoop te verbeteren aan de WAW om een hogere snelheid te krijgen, en in mijn lijf zit ook nog veel mogelijkheid, verwacht ik. Wat ik me nog wel afvraag is hoe een voor mij perfect afgestelde WAW met een (af)getraind lichaam zich in snelheid verhoud tot een Bülk.Ik heb nauwelijks ervaring met de WAW, maar had het gevoel dat ie qua snelheid tussen een DF en een Strada in zit. De DF is >40 duidelijk langzamer dan m'n Bülk.