11-Jul-2023, 06:26 AM
(10-Jul-2023, 11:45 PM)365cycle schreef:(10-Jul-2023, 09:50 PM)Wim -de roetsende schreef: Daniël Fenn heeft ooit een vm voor zichzelf gemaakt van 12,5kg. Jouw QV is bijna 3x zo zwaar straks.Superstijf geloof ik wel. Een stalen rietje is ook superstijf. Supersterk niet, en ik ben er 99,9% zeker van dat dat ook geldt ook voor zo'n fiets.
Ik schrok gewoon toen ik deze optilde. Dat is zo extreem licht, dat verwacht je op geen enkele manier.
Dat ding was superstijf en sterk.
Sterk heeft dus niet altijd iets met het gewicht te maken.
Als die wél supersterk was geweest, waren al z'n andere fietsen dat ook geweest.
In de praktijk is de DF erg solide, en zelfs bestand tegen 100.000 km mishandeling van mijn niveau.
Ik ken meerdere Alpha 7 rijders die op verschillende plaatsen last hebben van scheurvorming. De enige inmiddels ex-After 7 rijder die ik weleens spreek heeft ook diverse reparaties achter de rug waardoor de fiets best wel wat zwaarder is geworden dan de beloofde <18 kg.
Ik geloof wél dat je een lichte velomobiel stevig genoeg kan maken voor wedstrijden en ik denk dat als je er echt geld tegenaan gooit je rond de 10 kg uit kan komen.
Denk echter dat je dan moet werken zoals Daniel nu al meer doet dan vroeger; met een hele nauwkeurige constructieberekening, plaatselijk met grafeen versterkt koolstofvezel (in de juiste richting!), en op plaatsen waar je de stevigheid niet nodig hebt echt zo flinterdun dat je er met één vinger een gat in duwt.
Maar nee, dat dat al gebeurd ís... I'm not buying it. Alle Danielatieven ten spijt, als het echt supersterk is en hij is daar zeker van, laat me er dan maar een keer in rijden.
'Supersterk' zei ik niet
Ik ben zeker geen fan van Daniël. Vooral niet wat betreft zijn persoonlijkheid.
Weet je ook waardoor die scheurvorming bij die A7's is ontstaan?
Ymte reed met zijn bijna gloednieuwe DF een keer langs een sneeuw-/ijsrand die was opgeschoven door een sneeuwschuiver toen hij onderweg was naar Zutphen voor een LOL-tocht. Daarna zat er een flinke scheur net voor zijn voorwiel. Zegt dit iets over sterk?
Misschien bedoel ik met 'sterk' iets anders dan jij. Een sterke vm gaat wat bij betreft niet stuk bij normaal gebruik. Dan heb ik het niet over het gebruik door mensen die met 'buitensporig veel krachtsgeweld' eigenlijk sowieso alles kapot trappen
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler